top
مصرف اسیدفولیک در اوایل بارداری و جلوگیری از شکاف مادرزادی صورت

مصرف اسیدفولیک در اوایل بارداری و جلوگیری از شکاف مادرزادی صورت

کارگروه پزشکی پرتال جامع و تخصصی کودک، مهدکودک و خانواده: مصرف مکمل های اسید فولیک در اوایل بارداری خطر عارضه شکاف مادرزادی صورت را در جنین کاهش می دهد

مصرف اسیدفولیک در اوایل بارداری و جلوگیری از شکاف مادرزادی صورت

مصرف مکمل های اسید فولیک در اوایل بارداری خطر عارضه شکاف مادرزادی صورت را در جنین کاهش می دهد.

محققان بیان کرده اند مصرف اسید فولیک و مکمل های آن در اوایل بارداری به طور قابل توجهی خطر ایجاد عارضه لب شکری و شکاف کام را در جنین کاهش می دهد. پژوهش های پیشین نشان می دهند اسید فولیک می تواند از نواقص لوله های عصبی در نوزادان تازه متولد شده جلوگیری کند، اما مطالعات اخیر حاکی از این است که زنان باردار با خوردن تنها 400 میکروگرم در روز می تواند باعث کاهش خطر ایجاد این عارضه در جنین گردند.

پژوهشگران با مطالعه ای بر روی 1336 نوزاد متولد شده در نروژ شاهد 377 نوزاد با عارضه لب شکری، 196 نوزاد با عارضه شکاف کام و 763 نوزاد سالم بودند. از مادران خواسته شده بود که فرم مربوط به عادات رژیم غذایی خود را در طی سه ماهه اول بارداری تکمیل نمایند. اگر مادری مکمل اسید فولیک مصرف کرده بود بایستی آن را نیز ذکر می کرد.محققان عنوان کردند زنانی که 400 میکروگرم اسیدفولیک در روز مصرف کرده بودند، ریسک ابتلا به عارضه شکاف مادرزادی صورت تا 40 درصد در جنین آنها کاهش یافته بود. محققان افزودند داشتن یک رژیم غذایی خوب همراه با مقدار زیادی میوه و سبزیجات تازه منبع بسیار مناسبی برای خانم هایی است که قصد دارند باردار شوند. البته نبایستی تنها به قرص ها و داروهای مکمل اکتفا کنیم، زیرا هیچ چیز نمی تواند جایگزین یک رژیم متعادل باشد.

 

منبع : باروری آنلاین

 



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات