top
اولین مراجعه نوزاد به پزشک

اولین مراجعه نوزاد به پزشک

کارگروه پزشکی پرتال جامع کودک،مهدکودک و خانواده: نوزادتان را باید بین هفتهٔ دوم و یک ماهگی نوزاد، برای انجام اولین معاینه نزد پزشک ببرید .

اولین مراجعه نوزاد به پزشک

پزشک نوزادتان از شما می‌خواهد که بین هفتهٔ دوم و یک ماهگی نوزاد، برای انجام اولین معاینه به او مراجعه کنید. معمولاً اکثر معاینه‌ها یکسان هستند. پزشک برای حصول اطمینان از رشد طبیعی نوزادتان، تعدادی از موارد زیر را مورد بررسی قرار خواهد داد:

  • پزشک وزن، قد و دور سر نوزادتان را اندازه گیری کرده و آن‌ها را در جدول رشد او وارد می‌کند تا مطمئن شود که نوزاد رشد مناسبی دارد.
  • پزشک با گوشی پزشکی صدای قلب و شش او را معاینه می‌کند. شکم نوزاد را از طریق لمس کردن مورد بررسی قرار می‌دهد تا از عدم وجود ورم یا تودهٔ غیر عادی اطمینان حاصل کند. همچنین مفاصل ران نوزاد را می‌چرخاند تا از عدم وجود در رفتگی یا بد شکلی آن مطمئن شود.
  • پزشک قسمت نرم سر نوزاد را نیز بررسی خواهد کرد تا مطمئن شود که این ناحیه خیلی زود بسته نشده است، زیرا مغز نوزاد درون جمجمه باید زمان کافی برای رشد داشته باشد.
  • اگر نوزاد شما هنگام تولد واکسن هپاتیت B را دریافت نکرده است، باید در این زمان واکسن او را نیز بزنید. مواردی که گفته شد، تنها چند عدد از مواردی است که پزشک مورد بررسی قرار می‌دهد. هر پزشکی شیوه متفاوتی دارد؛ بنابراین ممکن است برخی از آن‌ها بعضی از موارد را بررسی نکنند. بنابراین اگر مسئله‌ای هست که می‌خواهید بررسی شود، اما پزشکتان آن را انجام نداده است، خودتان از او بخواهید؛ حتماً این کار را انجام خواهد داد.


مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات