top
فعالیت های مهم نوزاد در ماه نهم تولد

فعالیت های مهم نوزاد در ماه نهم تولد

کارگروه پزشکی پرتال جامع کودک،مهدکودک و خانواده: در این سن نوزاد هنگام تعویض پوشک، بدن خود را کشف می‌کند.

فعالیت های مهم نوزاد در ماه نهم تولد
  • (نه، نه، نه!) به احتمال زیاد در این روز‌ها این کلمات را زیاد بر زبان می‌آورید. به همین دلیل نوزادتان این کلمه را یاد گرفته و هر وقت آن را از زبان شما می‌شنود، متوجه می‌شود که نباید آن کار را انجام دهد. اما این بدان معنی نیست که همیشه به حرفتان گوش خواهد داد!
  • کشف کردن خود: در این سن نوزاد هنگام تعویض پوشک، بدن خود را کشف می‌کند. بسیاری از والدین نگران هستند که این مسألۀ ناخوشایندی باشد. در واقع، این فرآیندی طبیعی از میل جنسی است که اغلب ممکن است از دوران جنینی شروع شود. هرگز نباید کاری کنید که به خاطر انجام این کار حس بدی به نوزادتان دست بدهد، زیرا عواقب آن می‌تواند تا سن بلوغ ادامه داشته باشد. وقتی نوزادتان راه رفتن را یاد گرفته اما هنوز مجذوب اندام تناسلی‌اش است، برایش توضیح بدهید که این کنجکاوی او ایرادی ندارد. اما نباید جلوی دیگران کنجکاوی کند، زیر آن ناحیه، بسیار خصوصی است.
  • کسب مهارت‌های حرکتی بیشتر: تا این هفته دست و انگشتان نوزادتان تا جایی رشد کرده‌اند که به راحتی می‌تواند تکه‌های کوچک غلات خشک یا میوه را از ظرف غذایش بردارد. همچنین می‌تواند با انگشتانش شیئی را به سمت خود بکشد و بعد آن را در کف دستش بگیرد. حتی متوجه می‌شوید که یاد گرفته است چطور عروسکی را که روی پتو قرار دارد، با کشیدن پتو، به خودش نزدیک کند، مهارتی پیچیده که نشان دهندهٔ توانایی استفاده از ابزار برای رسیدن به اهدافش است. حدوداً در این سن نوزادتان شروع به جمع آوری و چیدن یا جور کردن اشیاء می‌کند. او با انجام بازی‌هایی که در آن شیئی را بعد از دیگری داخل فنجان می‌ریزد و یا بلوک‌های خانه سازی را یک جا جمع می‌کند، اصول مقدماتی کمیت را می‌آموزد.
  • توانایی نوشیدن با فنجان: نوزادتان دیگر بزرگ شده و حالا بهتر از قبل می‌تواند مایعات را با فنجان بنوشد. او هنوز اشیاء را از دستش به زمین می‌اندازد. به همین دلیل شاید دوست نداشته باشید به او اجازه دهید که به تنهایی از فنجان استفاده کند، اما هنگامی که این کار را آموخت، اجازه بدهید تا حدی که در خانه شما ممکن است این مهارت را تمرین کند.

 



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات