top
بیماری ها و مشکلات نوزاد در ماه نهم تولد

بیماری ها و مشکلات نوزاد در ماه نهم تولد

کارگروه پزشکی پرتال جامع کودک،مهدکودک و خانواده: اکنون نوزادتان آنقدر فعال شده است که خواهی نخواهی خودش را کثیف می‌کند.

بیماری ها و مشکلات نوزاد در ماه نهم تولد
  • نظافت برای نوزاد: اکنون نوزادتان آنقدر فعال شده است که خواهی نخواهی خودش را کثیف می‌کند. اگر نوزادتان کمی کثیف و خاکی شده است، ناراحت نشوید. البته به شرط اینکه قصد خوردن مشتی خاک را نداشته باشد. بازی کردن، کاوش و جستجو به او کمک می‌کند که راجع به دنیای پیرامونش (از جمله بافت‌ها و رنگ‌ها) بیشتر بیاموزد. بازی‌های بیرون از خانه به تقویت تمام حواس نوزاد کمک می‌کند.
  • غذا دادن به نوزاد: اگر هنوز به نوزادتان شیر خودتان را می‌دهید، زمانی فرا خواهد رسید که دیگر به این کار علاقه‌ای نشان نمی‌دهد. همین مسأله برای نوزادانی که از شیشه شیر استفاده می‌کنند نیز رخ خواهد داد. این نوع «اعتصاب شیر» در این سن، در نوزادان مشترک است. اما به طور کلی این دوره با گذر زمان طی خواهد شد. نوزادتان آنقدر به دنیای پیرامونش و به آنچه که می‌تواند انجام دهد علاقمند می‌شود، که دوست ندارد وقتش را صرف غذا خوردن کند.برای غذا دادن به او می‌توانید به اتاق آرامی بروید که هیچ اسباب بازی در آن نباشد که توجه او را به خودش جلب کند. تلویزیون یا هر صدای دیگری که نوزادتان را که خودش به اندازهٔ کافی کنجکاو است، کنجکاو‌تر می‌کند، خاموش کنید. سعی کنید زمانی به او شیر بدهید که کم کم دارد خوابش می‌برد. وقتی نوزاد خسته می‌شود، بیشتر تمایل دارد که بازی را‌‌ رها کند و غذایش را بخورد.
  • کف پای نوزاد: برخی از والدین نگران صاف بودن کف پای نوزادشان هستند - مسأله‌ای که در بزرگسالی اهمیت دارد - اما نمی‌دانند که کف پای تمامی نوزادان هنگام تولد صاف است. زیرا ماهیچه‌های او هنوز به اندازه کافی قوی نشده‌اند که به شکل قوسی شکل درآیند و مانند تمامی اعضای بدن او، سلول‌های تخت، این ناحیه را پوشانده‌اند.همین که نوزادتان شروع به راه رفتن می‌کند، با رشد او قوس پاهای او نیز شکل می‌گیرند و دیگر از صافی پای او خبری نخواهد بود. گاهی اوقات این صافی کف پا تا بزرگسالی نیز به همین شکل می‌ماند. اما در این دوره از زندگی نوزاد، مسألۀ نگران کننده‌ای نیست.


مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات