top
تقویت مغز نوزاد در ماه نهم تولد

تقویت مغز نوزاد در ماه نهم تولد

کارگروه پزشکی پرتال جامع کودک،مهدکودک و خانواده: اجازه بدهید که نوزادتان شما را در حال انجام کارهای مورد علاقه‌تان ببیند.

تقویت مغز نوزاد در ماه نهم تولد
  • در آزمایشی دو فیلم به نوزادان 9 ماهه نشان داده شد. در فیلم اول فردی کنار جعبه‌ای بزرگ ایستاده بود و این جعبه خود به خود به سمت فرد حرکت می‌کرد. وضعیتی که در این تصویر دیده می‌شد حتی نامعقول‌تر هم شد، جعبه، خود را از فردی که نزدیک آن ایستاده بود، کنار کشید و مانع از برخورد با او شد. نوزادان به مدت زیادی به تصویر نگاه کردند. آن‌ها جا خورده بودند. در فیلم بعدی فردی به سمت فرد دیگر رفته و بعد تغییر جهت داد و از بروز برخورد جلوگیری کرد. نوزادان به این تصویر با تعجب نگاه نمی‌کردند، آن‌ها می‌دانستند که انسان‌ها می‌توانند خیلی ساده به سمت یکدیگر حرکت کنند. اگر آن دو فرد با هم برخورد می‌کردند، این مسأله تعجب آن‌ها را برمی انگیخت.
  • شما دیگر نحوۀ تربیت نوزاد را آموخته‌اید: اجازه بدهید که نوزادتان شما را در حال انجام کارهای مورد علاقه‌تان ببیند. او با مشاهدۀ کارهای شما، به خوبی آن‌ها را می‌آموزد. به علاوه این مسأله، سایر اَشکال یادگیری او را تحت الشعاع قرار می‌دهند. حرکات و رفتار شما، حتی در عادت‌های آیندۀ او نیز تأثیر گذار خواهند بود. اگر خودتان هنگام دوچرخه سواری کلاه ایمنی بر سر نگذارید، کودکتان هم به تقلید از شما هنگام دوچرخه سواری کلاهش را نمی‌پوشد. از این مسأله به عنوان تقلید تأخیری یاد می‌شود.


مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات