top
فعالیت های مهم نوزاد در ماه سیزدهم تولد

فعالیت های مهم نوزاد در ماه سیزدهم تولد

کارگروه پزشکی پرتال جامع کودک،مهدکودک و خانواده: نوزادتان اکنون می‌تواند با مداد و مداد شمعی خط خطی کند.

فعالیت های مهم نوزاد در ماه سیزدهم تولد
  • وقتی مشغول انجام کارهای خانه هستید و توجه زیادی به او نمی‌کنید، او به شما می‌چسبد. اما همین که کار‌هایتان را‌‌ رها می‌کنید و می‌روید تا با او بازی کنید، می‌بینید که نیازی به شما ندارد و به سمت دیگری می‌رود. همین که توجه شما را به خود جلب کرد، مشکلش حل می‌شود. در هر حال چه به شما بچسبد برای اینکه مشغول کار‌هایتان هستید و چه مورد توجه قرار بگیرد، چون می‌خواهید با او بازی کنید، به خواسته‌اش رسیده است و خواستۀ او چیزی نیست جز توجه شما.
  • آیا نوزادتان هیچ چیزی نمی‌خواهد یا واقعاً فردی منفی است؟ هیچ کدام! او یک کودک نوپا است! اینکه زیاد سرش را تکان می‌دهد و «نه!» می‌گوید، در این سن طبیعی است. اما «نه» گفتن او، به این معنا نیست که منظورش واقعاً «نه» باشد. به احتمال زیاد فقط دارد این شیوه جدید ارتباطی را تمرین می‌کند. حتی اگر هر چیز خوبی از او بپرسید مانند «شیرینی می‌خواهی؟» باز هم پاسخ او «نه» خواهد بود. برای جلوگیری از دادن پاسخ منفی، از او سؤال‌هایی بپرسید که جواب آن‌ها بله یا خیر نباشد. برای مثال به نوزادتان حق انتخاب بدهید. «توپ را می‌خواهی یا حلقه‌ها را؟» یا «آب سیب می‌خواهی یا آب گلابی؟» اگر باز هم سرش را تکان داد، هر دو اسباب بازی را به او بدهید و یا چیزی را که می‌دانید بیشتر دوست دارد.
  • نوزادتان اکنون می‌تواند با مداد و مداد شمعی خط خطی کند. نظارت کنید ببینید که کجا را رنگ می‌کند و مواظب باشید که مداد شمعی‌ها را نخورد. حتماً مداد شمعی‌های فاقد مواد سمی برایش تهیه کنید. یقیناً کمی شلخته و خرابکار شده است. وقت آن است که مواظب دیوار و مبلمان منزلتان باشید.


مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات