top
ایمنی کودک

ایمنی کودک

کارگروه پزشکی پرتال جامع کودک،مهدکودک و خانواده: شاید تعجب کنید از اینکه می‌بینید کودکتان چقدر راحت خود را در معرض خطر قرار می‌دهد؛ بنابراین باید در خانه محیطی امن برای کودکتان فراهم کنید.

ایمنی کودک

کدام یک بهتر است، اینکه به کودک کم سنتان یاد بدهید که به چیزهای شکستنی دست نزند یا اینکه آن‌ها را دور از دسترس او قرار دهید؟ بستگی به خودتان دارد، اما یادتان باشد که بچه‌ها در این سن هنوز مفهوم شکستنی یا خطر را درک نمی‌کنند. فعلاً بهتر است که اشیاء شکستنی را که نمی‌خواهید کودکتان به آن‌ها دست بزند، دور از دسترسش قرار دهید.
همچنین اکنون که کودکتان تحرک بیشتری دارد، بهتر است در تمامی اقدامات ایمن سازی خانه تجدید نظر کنید. آیا لازم است قفل‌های بیشتری روی کابینت نصب کنید، یا گوشه‌های تیز میز را بپوشانید؟ بچه‌ها با چهار دست و پا رفتن و یا بالا رفتن از چیزی ممکن است وارد مکان‌های غیر منتظره‌ای شوند. نصب درهای ایمنی مخصوصاً در بالا و پایین پله‌ها، برای جلوگیری از افتادن این کاوشگران کوچولو بسیار مفید است. 
کودک ممکن است وسایلی مانند آهن ربا را در دهانش بگذارد و با خطر خفگی مواجه شود. ظروف برقی کوچک مثل (توس‌تر و قهوه ساز) را بعد از استفاده از برق بکشید و حواستان باشد که سیم آن آویزان نباشد
اگر تا کنون دست به کار نشده‌اید، این وسایل را برای آشپزخانه‌تان تهیه کنید:
 قفل برای کابینت و کشوهایی که حاوی محصولات خطرناکی هستند (همین که کودک بتواند از چیزی بالا برود به همه جا دسترسی پیدا می‌کند).
درپوش برای پیچ گاز تا کودک نتواند شعله‌ها را روشن کند.
 ترمز برای فرش‌ها.



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات