top
آرزوی رها شدن از پوشک

آرزوی رها شدن از پوشک

کارگروه پزشکی پرتال جامع کودک،مهدکودک و خانواده: استقلال کودک در این سن خود را نشان میدهد و کودک میخواهد که خود کارهای خودش را انجام دهد

آرزوی رها شدن از پوشک

استقلال رو به رشد کودکتان به شیوه‌های مختلفی خود را نشان می‌دهد. برای مثال شاید قادر باشد خودش به تنهایی جوراب یا پوشکش را دربیاورد (بعدها درآوردن تمام لباس‌هایش را یاد خواهد گرفت و کمی بعد از آن لباس پوشیدن را) و دندان‌هایش را مسواک بزند (هر چند در این سن معنی مسواک زدن بیشتر این است که مسواک را داخل دهانش فرو کند و بجود، پس هنوز به کمک شما نیاز دارد). آیا استفاده از توالت را به زودی می‌آموزد؟
اگر دوست دارید هر چه زودتر استفاده از توالت را به او بیاموزید، از این شیوه غیر‌عادی استفاده کنید: آموزش استفاده کودک از لگن (در 3 روز یا کمتر).  البته هر کودکی با کودک دیگر تفاوت دارد و یک شیوه در تمامی کودکان تأثیر یکسانی ندارد. حتی اگر فکر می‌کنید که خیلی زود است، این شیوه به طور مفصل شرح داده شده و ایده‌هایی به شما می‌دهد که می‌توانید راجع به آن فکر کنید. بچه‌ها آنقدر سریع تغییر می‌کنند که آنچه اکنون غیر ممکن به نظر می‌رسد ممکن است ظرف چند ماه آینده برای خانواده‌تان فوق العاده باشد.



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات