top
تختخواب کودکانه‌اش را نگه دارید یا خیر؟

تختخواب کودکانه‌اش را نگه دارید یا خیر؟

کارگروه پزشکی پرتال جامع کودک،مهدکودک و خانواده: شاید تخت خواب کودتان از لحاظ کوچکی یا بزرگی برایتان مهم باشد برخی از خانواده‌ها برای این که تختخواب کودک را برای خواهر یا برادر کوچکترش آماده کنند، آن را عوض می‌کنند

تختخواب کودکانه‌اش را نگه دارید یا خیر؟

هیچ زمان مطلوب خاصی برای عوض کردن تختخواب کودکتان و استفاده از تختخواب بزرگتر وجود ندارد. برخی از خانواده‌ها برای این که تختخواب کودک را برای خواهر یا برادر کوچکترش آماده کنند، آن را عوض می‌کنند. اگر این مسأله در مورد شما صدق می‌کند، چندین ماه قبل از زمان زایمان این کار را انجام دهید تا کودکتان احساس نکند که خواهر یا برادر کوچکترش او را از این تختخواب بیرون کرده است. برخی دیگر از کودکان تا 3 سالگی یا بیشتر از تختخواب کودکان (گهواره) استفاده می‌کنند.
در صورت امکان خیلی زود تخت خوابش را عوض نکنید. به یاد داشته باشید همین که کودکتان از تختخواب بزرگسالانۀ بدون نرده استفاده کند، در طول شب هر وقت بخواهد می‌تواند از تختخوابش بلند شود. به همین دلیل بسیاری از والدین با تجربه توصیه می‌کنند تا زمانی که امکان دارد تختخواب او را عوض نکنید. احتمال دارد کودکتان که در تخت خواب قبلی‌اش خیلی خوب می‌‌خوابید، دوباره شما را بی‌خواب کند.
برخی کودکان با وجود این که بزرگ شده‌اند و می‌توانند از نرده تختخوابشان بالا بروند، هرگز این کار را انجام نمی‌دهند؛ اما برخی دیگر همین که این مهارت را کسب کردند، از آن استفاده می‌کنند. اگر کودک بازیگوش شما در دستۀ دوم قرار دارد، با مشکل ایمنی مواجه خواهید شد. می توانید یکی از این گزینه‌ها را انتخاب کنید:

  • اگر دوست دارید که کودک فعلاً از تختخواب کودکانه (گهواره) استفاده کند، از یک پشه بند استفاده کنید. توری این پشه بند هم مانع بالا رفتن از تختخواب و هم مانع ورود حشرات می‌شود.
  • اگر نمی خواهید از پشه بند استفاده کنید (یا هنوز تهیه نکرده اید)، کودکتان را روی تشک و بر روی زمین بخوابانید. در این صورت دیگر از تخت نمی‌افتد و صدمه نمی‌بیند. البته می‌تواند نیمه شب در خانه پرسه بزند، بنابراین در اتاقش یک درِ ایمنی نصب کنید.
  • کودکتان را به تختخواب کودک نوپا که کوتاه تر است منتقل کنید.
  • کودکتان را به تختخواب معمولی منتقل کنید. اگر می‌ترسید که از تخت بیافتد، دور آن نرده نصب کنید. یا برای اینکه کارتان را راحت کنید، روی زمین تشک بیاندازید و بعد از سپری شدن این دوره، از تخت استفاده کنید.

 



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات