top
تاثیر مثبت ورزش های رزمی بر کودکان

تاثیر مثبت ورزش های رزمی بر کودکان

کارگروه پزشکی پرتال جامع وتخصصی کودک:تاثیر مثبت ورزش های رزمی بر کودکان ، آشنائی با فنون دفاع شخصی، یکی از اصلی ترین دلایلی است که باعث محبوبیت هنرهای رزمی شده است.

تاثیر مثبت ورزش های رزمی بر کودکان

هنرهای رزمی فقط محدود به مبارزه و زد و خورد نمی شود، بسیاری از مردم، اصطلاحاً رزمی کار می کنند تا از اندامی متناسب و روی فرم برخوردار باشند. پرداختن به تمرینات رشته های مختلف رزمی مثل کاراته، تکواندو و کونگ فو و سایر سبک های رزمی باعث بهبود سیستم قلبی ـ عروقی و تناسب ماهیچه های بدن می شود.

یک کارشناس ارشد تربیت بدنی که خود نیز در یکی از رشته های رزمی فعالیت می کند در خصوص فواید ورزش های رزمی می گوید: برخلاف بیشتر فعالیت های بدنی، ورزش های رزمی در ساختار خود از عناصر ذهنی و گاهاً معنوی برخوردار هستند که نه تنها قدرت تمرکز ذهنی را افزایش می دهند، بلکه عامل مؤثری در کنترل فردی نیز محسوب می شوند، احساساتی مانند خشم و ترس از طریق انجام تمرینات رزمی، بهتر کنترل می شوند.

مزایای ورزش های رزمی برای کودکان

وی در خصوص مزایای ورزش های رزمی برای کودکان می گوید: هنوز هم ورزش های رزمی بیشتر به‌عنوان موضوعی جدال‌آمیز تلقی می‌ شود این تصور غلط که هنرهای رزمی موجب ترویج خشونت در بین کودکان می شود، همچنان پابرجا است. اما به هر حال تنها یک تحقیق کوچک به والدین نشان می‌دهد که هنرهای رزمی روح کودکان را تلطیف و اعتمادبه‌نفس در آنها را افزایش می‌دهد،توجه به سلامت فیزیکی و روحی از دیگر مزایای آموزش در هنرهای رزمی می‌باشد.

به گفته وی هنرهای رزمی همانند اکثر ورزش‌ها به فرزند شما برای داشتن جسمی قوی و سالم کمک می‌کند. بچه‌های بی‌تحرک زیادی هستند که ساعت‌های متمادی را در مقابل بازی رایانه‌ای مورد علاقه‌شان صرف می‌کنند.

به گفته این کارشناس تربیت بدنی هنرهای رزمی می‌تواند بیشتر تبدیل به یک شیوه زندگی شود تا یک ورزش. چرا که تأثیرات هنرهای رزمی بر روی فرزندان فرای کلاس‌ و خارج از باشگاه خواهد بود.

وی در ادامه افزود: ورزش های رزمی به هنرجوی خود مفهوم احترام را آموزش می‌دهد و شما این موضوع را خصوصاً در کودکان فوق‌العاده ملاحظه می‌ کنید. این بسیار مهم است که مربی تنها روی توسعه و بهبود جنبه فیزیکی هنرهای رزمی در بچه‌ها تمرکز نمی‌کند، مصاف آنکه به آنها بایستی به صورت غیرمستقیم رفتار صحیح و احترام را نیز آموزش دهد.

جاجرمی افزود: با وجود آنکه ورزش های رزمی به‌طور ضمنی به برخوردهای فیزیکی نیز اشاره دارد که می‌تواند سبب وارد آوردن آسیب‌ها و جراحات شود، اما اکثر کلاس‌ها با در نظر داشتن این مطلب یا قوانین و سیاست‌هایشان راجع‌به این موضوع بسیار سخت‌گیر هستند.

واقعیت امر این است که احتمال آسیب‌دیدگی در ورزش های رزمی در مقایسه با فوتبال و بسکتبال به مراتب کمتر است. نظارت مربیان این اطمینان را می‌دهد که سلامت ورزشکاران مدنظر قرار گیرد و شرایط را برای بهبود تمام مهارت‌های مذکور فراهم نماید .

 



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات