top
پروتئین و مواد نشاسته ای مورد نیاز کودکان ورزشکار

پروتئین و مواد نشاسته ای مورد نیاز کودکان ورزشکار

کارگروه پزشکی پرتال جامع وتخصصی کودک:پروتئین‌ها برای ساخت و ساز بافت‌های مختلف بدن بخصوص ماهیچه‌های کودک شما نقش بسیار اساسی دارند.

پروتئین و مواد نشاسته ای مورد نیاز کودکان ورزشکار

پروتئین‌ها برای ساخت و ساز بافت‌های مختلف بدن بخصوص ماهیچه‌های کودک شما نقش بسیار اساسی دارند. اما مصرف بسیار زیاد آن برای کودکان توصیه نمی‌شود زیرا اضافه آن می‌سوزد و باعث از بین رفتن کلسیم می‌شود. پروتئین‌ها در تخم‌مرغ، شیر، گوشت ماهی و ماکیان وجود دارد. همچنین حبوبات و سبزیجات نیز دارای پروتئین می‌باشند مانند لوبیا و سویا.

 نکته قابل توجه این که کودکان و خردسالان بیشتر از بزرگسالان جهت تامین انرژی به پروتئین نیاز دارند. عموماً پسران به دلیل بافت‌های عضلانی بیشتر، نسبت به دختران نیاز بیشتری به پروتئین دارند.

کربوهیدرات‌ها انرژی لازم را برای بدن فراهم می‌کنند. در افراد بزرگسال در صورت نبودن کربوهیدرات‌ها، بدن اقدام به سوزاندن بافت‌های چربی می‌کند ولی در کودکان به دلیل کم بودن بافت چربی، کربوهیدرات‌ها منیع اصلی تولید انرژی هستند اما این بدین معنی نیست که کودکان شما به میزان زیادی غذاهای حاوی کربوهیدرات‌ها بخورند، ولی پس از یک فعالیت طولانی، یک لیوان نوشیدنی شیرین و یا یک تکه کوچک شیرینی انرژی لازم رابه کودک باز می‌گرداند. از غذاهای حاوی کربوهیدرات می‌توان انواع نان، سیب زمینی، آب میوه‌های طبیعی و انواع کیک و شیرینی را نام برد.



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات