top
کودکان مبتلا به صرع از اسکیت‌سواری خودداری کنند

کودکان مبتلا به صرع از اسکیت‌سواری خودداری کنند

کارگروه پزشکی پرتال جامع وتخصصی کودک:یک متخصص طب ورزشی با تاکید بر اینکه قیمت بالای اسکیت نشاندهنده استاندارد بودن این وسیله ورزشی نیست گفت: کودکان مبتلا به صرع، مشکلات بینایی یا اختلالات مربوط به گوش باید از انجام این ورزش خودداری کند

کودکان مبتلا به صرع از اسکیت‌سواری خودداری کنند

احمدباقری مقدم متخصص طب ورزشی با تاکید بر اینکه کودکان و نوجوانان در صورت داشتن اوقات فراغت به سراغ ‌بازی و ورزش‌های پرهیجان می‌روند تصریح کرد: در سال‌‌های اخیر شاهد رشد تمایل بسیاری از نوجوانان به استفاده از اسکیت بودیم در حالی که استفاده نادرست از این وسیله عوارض و آسیب هایی برای استفاده کنندگان بر جا می گذارد.

وی با تاکید بر ضرورت ارزیابی و سنجش سلامت عضلات نسبت به اسکیت برای کودکان گفت: در صورتی که کودک مبتلا به بیماری تضعیف کننده سیستم اعصاب مثل فلج اطفال, صرع, مشکلات بینایی یا اختلالات مربوط به گوش باشد باید از انجام این ورزش خودداری کند.

وی در پاسخ به این سوال که چه کودکانی می توانند اسکیت بازی کنند یادآور شد: کودکانی که به سن مطلوب و قدرت عضلاتی مناسب برای استفاده از اسکیت رسیده و سیستم تعادلی بدنشان نیز تکامل لازم را به دست آورده باشد می‌توانند از این وسیله ورزشی استفاده کنند.

باقری مقدم اماکن ایمن و مسطح را برای این ورزش مناسب دانست و گفت: خیابان های شلوغ، پیاده‌روها و معابری که گودال دارند جای مناسبی برای این ورزش نیست. حتی در اماکن ویژه این ورزش نیز باید نکات ایمنی مانند استفاده از تجهیزات ایمنی مانند کلاه، گارد مچ، پد زانو و آرنج ضروری است.

آسیب های جسمی  ناشی اسکیت بازی

این متخصص طب ورزشی آسیب های ناشی از اسکیت‌سواری را در دو گروه ارتوپدی و غیر ارتوپدی تقسیم‌بندی و بیان کرد: شایع ترین آسیب های ارتوپدی شامل آسیب ناحیه مچ دست به علت احتمال زمین خوردن، آسیب در استخوان های پا به علت شکستگی های استرسی مزمن ناشی ازفشار به کف پا، آسیب تاندون آشیل(پشت مچ پا)، دردهای مزمن ساق پا و دررفتگی و شکستگی های اندام فوقانی معرفی کرد.

وی ادامه داد: آسیب های غیر ارتوپدی ناشی از انجام این ورزش نیز شامل سرماخوردگی به دلیل انجام اسکیت در هوای سرد و از دست دادن آب بدن در هوای گرم به علت تعریق زیاد دانست.



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات