top
درمان بیماریهای تنفسی با گیاهان

درمان بیماریهای تنفسی با گیاهان

کارگروه پزشکی پرتال جامع وتخصصی کودک: درمان با گیاهان دارویی از گذشته‌های خیلی دور که انسان غارنشین بوده است به وجود آمده و امروزه با پیشرفت علم درمان با گیاهان به قطعیتی غیرقابل انکار رسیده است.

درمان بیماریهای تنفسی با گیاهان

درمان با گیاهان دارویی از گذشته‌های خیلی دور که انسان غارنشین بوده است به وجود آمده و امروزه با پیشرفت علم درمان با گیاهان به قطعیتی غیرقابل انکار رسیده است.

همیشه فکر می‌کنیم که هر چیزی که از طبیعت وام می‌گیرد سالم‌تر و مؤثرتر است. در واقع همیشه هم همین‌طور هست! اما باز هم چند درصدی احتمال برای مضر بودن نیز بدهید. گیاهان طبیعی برای درمان بیماری همیشه هم برای هر شخصی مفید نیستند. پس استفاده از آنها بهتر است آن‌قدر زیاد نباشد که سیستم دفاعی بدن شما را تحت تأثیر قرار دهد. ابتدا با پزشک‌تان مشورت کنید. سپس برای این‌که بهتر بدانید چگونه از این گیاهان استفاده کنید، نحوه استفاده از گیاهان دارویی را حتماً مطالعه کنید.

فصل سرما و وجود گازهای خطرناک در هوای آلوده مشکلات تنفسی را به همراه می‌آورد که حتی نوزادان نیز از آن در امان نیستند. با شروع این فصل بهتر است قفسه‌ای در یک جای خنک و خشک در خانه‌تان تعبیه کنی و لیست گیاهان دارویی این فصل را به آن اضافه کنید تا از بیماری‌ها مصون شوید.

در این آلبوم سعی داریم به شما گیاهانی را که در درمان مشکلات تنفسی نقش دارند، معرفی کنیم. ممکن است بعضی از این گیاهان نقش مؤثرتر و بیشتری در درمان مشکلاتی نظیر آسم، برونشیت، تنگی نفس و... داشته باشند و برخی نیز نقش کم‌رنگ‌تری. پس مطمئناً‌ باید در انتخاب و استفاده آنها در رژیم تغذیه‌ایتان دقت کنید. فراموش نکنید بعضی از گیاهان دارویی به عنوان مُسکن گیاهی هستند و می‌توانید از آنها به جای مسکن‌های شیمیایی استفاده کنید.

درمان گیاهی سینوزیت و عفونت‌های تنفسی

سینوزیت دیگر به جای یک بیماری تبدیل به عادتی در جوامع صنعتی و آلوده شده است. خیلی از افراد وقتی صبح هنگام از خواب برمی‌خیزند حس پُر بودن سینوس‌های‌شان را دارند که ناشی از آلودگی هوا، باد و هوای سرد است.

بهتر است بگوییم این روزها، این بیماری مُد شده است. پس گیاهان دارویی که می‌تواند در درمان سینوزیت و عفونت‌های ناشی از آن باشد را جدی بگیرید.

فواید ریشه شیرین بیان

گیاهی اصیل –از آنجا که در درمان بسیاری از امراض از گذشته‌های دور مفید بوده- و دارای خواص آنتی‌اکسیدانه که کمک می‌کند از مشکلات تنفسی تا درد در پای‌تان را رفع کنید.

بهترین گیاه برای آن‌که در قفسه گیاهان دارویی‌تان داشته باشید.

سیاه دانه

گیاه نیگلا تنها سالی یک‌بار گل می‌دهد آن هم گلی که درمان همه بیماری‌ها به جز مرگ است.

با این تفسیر حتماً آن را به لیست خریدتان اضافه خواهید کرد.

دانه خردل

این همان دانه‌ای است که در بیشتر غذاها می‌توانید استفاده کنید و یا به عنوان سس در کنار غذا میل کنید. خردل از خواص ضدسرطان‌اش تا درمان آسم و اختلال‌های جنسی مشهور است.

تمبر هندی

چه کسی هست که این تمبر را دوست نداشته باشد؟ حالا زمانی‌که بدانید این میوه ترش مزه در درمان آسم و جوش‌های صورت‌تان چقدر مؤثر است آن را بیشتر از سابق دوست خواهید داشت.

زردچوبه

گیاه معطر از خانواده زنجبیل را دست کم نگیرید. این گیاه حتی به درمان بیماری‌های آلزایمری نیز کمک می‌کند چه برسد به مشکلات تنفسی و گوارشی.

اوکالیپتوس

همین درختی که در پارک‌ها می‌بیند چه قدر می‌تواند به سلامت شما کمک کند؟ گیاه اوکالیپتوس مانند یک باز کننده مجرای بینی باعث می‌شود تا سرماخوردگی و سینوزیت‌‌تان بهتر شود. تنها کافی است بدون چشیدن عصاره مرگ‌آور این گیاه آن را در باغ‌تان پرورش بدهید یا در اتاق و محل کارتان بُخور بدهید. اما مزایای روغن آن را دست کم نگیرید.

ریحان

گیاهی که هر روز در خانه‌تان پیدا می‌شود. از سرفه و تب گرفته تا تنظیم فشار خون بدن‌تان مفید است و مصرف روزانه آن در کنار هر غذایی ضرری ندارد.

 عناب

درخت 8 متری عناب، عناب‌هایی می‌دهد که ویتامین C،A و پتاسیم بدن‌تان را تأمین می‌کند. پیشنهاد می‌شود در کنار درمان آن در زمان سرماخوردگی‌تان، وقتی ناراحت هستید و اشک به چشم‌تان آمده است نیز آن را دم کنید و بخورید. تأثیر شگفت‌انگیز آن شما را به تعجب می‌اندازد.

 بارهنگ

این "داروی زندگی" بهترین درمان برای زکام بهاره، آسم و سینوزیت است. و از همه مهم‌تر باعث تنفر از دخانیات می‌شود. پس این گیاه را به سیگاری‌ها نیز توصیه می‌کنیم.



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات