top
توصیه های بهداشتی: درمان زخم معده

توصیه های بهداشتی: درمان زخم معده

کارگروه پزشکی پرتال جامع وتخصصی کودک:از مهم ترین آموزه های طبیعت در سلامت و درمان بیماری ها توجه به غذاست. در یک جمله ساده باید گفت: هر چیز خوردنی نیست و هر کس نباید هر چیز را بخورد، بلکه هر کس باید با شناخت مزاج خود غذای خویش را تدبیر کند. از جمله مشکلاتی که در بین افراد این روزگار بسیار شایع است، زخم معده می باشد که اکثراً به علت عدم تدبیر خوردن و آشامیدن و تغذیه نا مناسب می باشد.

 توصیه های بهداشتی: درمان زخم معده

از مهم ترین آموزه های طبیعت در سلامت و درمان بیماری ها توجه به غذاست. در یک جمله ساده باید گفت: هر چیز خوردنی نیست و هر کس نباید هر چیز را بخورد، بلکه هر کس باید با شناخت مزاج خود غذای خویش را تدبیر کند. از جمله مشکلاتی که در بین افراد این روزگار بسیار شایع است، زخم معده می باشد که اکثراً به علت عدم تدبیر خوردن و آشامیدن و تغذیه نا مناسب می باشد.

درباره درمان زخم معده رعایت نکات ذیل توصیه می شود:
تغذیه خود را اصلاح نمایید و از آب سالم بدون کلر استفاده کنید و هرگز مواد غذایی کارخانه ای را استفاده نکنید.
برای درمان زخم معده نخست خوردن 75 گرم روغن بادام شیرین و سپس استعمال لعاب جوشانده ریشه و گل پنیرک مفید است. همچنین 8 مثقال ریشه شیرین بیان، 2 مثقال زیره سبز و 1 مثقال زنیان را کوبیده و جوشانده و شب گذارند و صبح ناشتا میل نمایید و تا چند روز مداومت نمایید.
هفته ای دو بار شربت زنجبیل با عسل میل کنید. هیچ وقت غذای خام به همراه پخته میل نکنید و آب همراه غذا نخورید، مدتی (حدود یک ماه) نیز از خوردن مواد خام، میوه ها و ترشیجات (خصوصاً پرتقال و نارنگی) خوداری  کنید و عسل بیشتر بخورید، مصکی را هم به عنوان ادویه در غذاهایتان استفاده کنید.
برای زخم معده زردچوبه نیز خوب هست که باید در غذاهایتان استفاده کنید یا این که هفته ای دو بار از دم کرده آن استفاده کنید.
بهداشت دهان و دندان نیز در رفع مشکلات معده نیز موثر است، لذا با پودر شویا دندان هایتان را مسواک بزنید، آب نمک قرقره کنید، شب ها عسل خوب، روی دندان هایتان بمالید (تمام حفره های دندان هایتان را کاملاً با عسل آغشته نمایید) و صبح ها بعد از برخاستن از خواب مسواک بزنید.
تشخیص زخم معده:
بیماران بعضاً در تشخیص دردهای معده با دردهای قلب دچار اشتباه می شوند. در درد قلب اگر از پله به سرعت چند بار بالا و پایین بروید علایمی مشابه درد معده برای بیمار پیش می آید، این نشان می دهد که مشکل از قلب است، به طور خلاصه درد قلبی با فعالیت فیزیکی شروع و تشدید می شود. معده بیشتر ارتباط مستقیم با غذا دارد و اگر بیمار  یک مواد خاصی را بخورد دردش بیشتر می شود و با خوردن چیز دیگری دردش کمتر می گردد. اگر ورم باشد اصولاً درد با خوردن میوه ها بدتر می شود و اگر زخم معده یا اثنی عشر داشته باشید با خوردن اکثر غذاها حتی غذاهای خوبی که باید راحت هضم شوند، درد بدتر می شود.



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات