top
ساده ترین راه درمان سینوزیت مزمن

ساده ترین راه درمان سینوزیت مزمن

کارگروه پزشکی پرتال جامع وتخصصی کودک:سینوزیت مزمن عبارت است از عفونت سینوس های اطراف بینی که بیش از 3 ماه به طول بینجامد و همراه با تغییر در مخاط داخل سینوس می باشد. اغلب موارد سینوزیت مزمن باکتریال می باشد .بر خلاف سینوزیت حاد...

ساده ترین راه درمان سینوزیت مزمن

سینوزیت مزمن عبارت است از عفونت سینوس های اطراف بینی که بیش از 3 ماه به طول بینجامد و همراه با تغییر در مخاط داخل سینوس می باشد. اغلب موارد سینوزیت مزمن باکتریال می باشد .بر خلاف سینوزیت حاد ، اختلالات آناتومیک و بویژه انحراف تیغه میانی بینی و تغییر در وضعیت سیستم ایمنی ( بویژه آلرژِی) شایعترین و مهمترین عامل زمینه ای و مستعد کننده سسینوزیت مزمن می باشند . علایم بیماری تا حدود زیادی شبیه به سینوزیت حاد می باشد با این تفاوت که معمولا خفیفتر بوده و یا برخی از علایم سینوزیت حاد وجود ندارند . ثابت ترین علامت و نشانه بیماری ترشح از بینی و یا پس حلق می باشد. احساس فشار و یا درد در بین چشم ها ، پیشانی و یا گونه ها ، گرفتگی بینی ، بوی بد دهان ، سرفه . بی حالی هم ممکن است وجود داشته باشد . بیماری از طریق آندوسکوپی و یا سی تی اسکن تایید می شود . 
درمان بیماری شامل دو اصل کلی است : 
1 ) تشخیص و درمان عامل زمینه ای و مستعد کننده 
2) از بین بردن ( و تا حد امکان طبیعی کردن ) تغییرات مخاطی سینوس ها .
در این بیماران معمولا در ابتدا یک دوره درمان آنتی بیوتیکی به مدت 3 تا 4 هفته به همراه داروهای ضداحتقان موضعی و سیستمیک و استروئید خوراکی برای حدود یک هفته و شستشوی بینی تجویز می شود . در صورتی که درمان دارویی جواب ندهد جراحی پیشنهاد می شود . .



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات