top
خوراکی‌های مفید برای رفع یبوست

خوراکی‌های مفید برای رفع یبوست

کارگروه پزشکی پرتال جامع وتخصصی کودک:متخصص طب سنتی چاشنی‌، ادویه و غذاهای مناسب را که جزء مصلحات هستند و برای رفع یبوست کاربرد دارند، معرفی کرد.

خوراکی‌های مفید برای رفع یبوست

غلامرضا کردافشاری متخصص طب سنتی چاشنی‌، درباره با خوراکی و ادویه‌هایی که باعث مصلحات می شود گفت: مصرف انجیر و بنفشه به صورت مکرر و طولانی مدت اثربخش است البته مصرف برخی چاشنی‌ها ها مثل زرشک حتی میزان کم آن تأثیرگذار است و ضرری هم ندارد.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: مصرف بالای برخی چاشنی های مصلح مثل زنجبیل باعث آسیب و اختلال در بدن می‌شود ولی مهلک و کشنده نیست. 

وی تصریح کرد: پنیر تازه به همراه مغز گردو آویشن، عسل، نعنای خشک و سبزی های معطر برای رفع یبوست موثر است. مصرف خامه با عسل و شیر با عسل و گلاب نیز مفید است.

کردافشاری ادامه داد: مصرف هویج با ادویه های گرم، برنج به همراه نمک، زعفران، زیره سیاه و شوید نیز توصیه شده است.

این متخصص طب سنتی گفت: برای رفع یبوست مصرف گوشت گوساله به همراه گشنیز، سماق و مرزه و تخم مرغ به همراه ادویه‌های گرم و نمک می توان در برنامه قرار داد.

وی افزود: مصرف عسل به رنگ سرخ، شفاف، غلیظ  و بدون موم مفید است همچنین عسل هر چه کهنه تر شود طبع آن گرم تر می شود به همین دلیل در درمان و پیشگیری از گرفتگی عروق، سنگ کلیه، کیسه صفرا و بیماری های مجاری ادراری مفید است.

کردافشاری گفت: خرما به دلیل داشتن ویتامین هایA,B,C, E و فسفر، آهن،کلسیم و قند خاصیت گرمایی دارد و به دلیل وجود منیزیم به ضعف عضلات کمک می کند و باعث افزایش تمرکز می شود.

وی افزود: زعفران نیز گیاهی گرم است و تقویت کننده اعصاب و حافظه بوده و مصرف آن به عنوان مصلح توصیه می‌شود.



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات