top
شش راه مقابله با بوی بد عرق پا

شش راه مقابله با بوی بد عرق پا

کارگروه پزشکی پرتال جامع وتخصصی کودک:تا به حال به کسی برخورده‌اید که دارای پاهایی با بوی بدی می‌باشد؟

شش راه مقابله با بوی بد عرق پا
در ساعات طولانی روز پاها در جوراب و کفش عرق می‌کنند چون عرق پا با فعل و انفعالات شیمیایی باکتر‌یها و قارچ‌ها مسبب بروز بخش عمده‌ای از بدبویی به شمار می‌آید.شش راه مقابله با بد بویی پا وجود دارد و جالب این است که این شش راه الزاماً نوین و روزآمد نیستند و نمودار آن است که تمهیدات نیاکان تاریخی که حتماً با این معضل اجتماعی مواجه بوده‌اند که البته با زندگی پرتلاش شهرنشینی تزاید پیدا کرده است تا به امروز دور از فایده تشخیص داده نشده است.

راه نخست: به این افراد توصیه می‌شود حتی‌الامکان پاهای خود را برهنه نگهدارند. جوراب‌های آنها باید نازک و نخی باشد که رطوبت را از خود عبور ندهد. این افراد باید از پوشیدن جوراب‌های نایلونی یا پشمی صرفه نظر نموده و در فصل گرم تابستان دمپایی و صندل به پا کنند و از پوشیدن کفش‌های لاستیکی و پوتین برحذر باشند. تعویض روزانه جوراب و شستشوی مکرر پاها با آب سرد واجب است.

راه دوم: حنا بستن پاها است. پاهای حنایی یک الگوی خوشبو از شیوه‌های سنتی است. این روش در خانواده‌های سنتی قوت خود را همچنان حفظ کرده است.

راه سوم: سنگ پا، سنگ اسفنجی و متخلخل است که از قدیم‌الایام برای کشیدن کف پا به ویژه لای انگشتان در حمام‌ها مرسوم بوده است.

راه چهارم: محول‌های مخصوص ضد عرق پا که عمدتاً‌ترکیبات کراتولی‌تیک هستند در نسخه پزشکان و دستوری قرار می‌گیرد.

راه پنجم: استفاده از افشانه‌های خوشبو که بدبویی پا را پوشش می‌دهد. با این وصف در هنگام ورود در میهمانی‌ها و مراسم که تابلوی «با کفش هرگز!» را بر سر درب گوشزد کرده‌اند، سفارش می‌شد.

راه ششم: یک روش نوین و روزآمد است که با تزریق بوتاکس به همان سبک برای بوی عرق زیر بغل صورت می‌گیرد.

 



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات