top
عرق بدن عامل شیوع باکتر‌ی‌ها

عرق بدن عامل شیوع باکتر‌ی‌ها

کارگروه پزشکی پرتال جامع وتخصصی کودک:پژوهش‌های جدید نشان داده است که مصرف بیش از حد دئودورانت‌ها یا ضد عرق‌ها به دلیل داشتن مواد شیمیایی باکتری‌کش می‌تواند سرطان‌زا باشد. همچنین مصرف برخی اسپری‌ها ممکن است حساسیت‌های پوستی یا تنفسی را به همراه داشته باشد.

عرق بدن عامل شیوع باکتر‌ی‌ها
به گفته متخصصان، عرق بدن انسان از آنچه تصور می‌کنیم آلوده‌تر است و تاثیر ضدباکتریایی سطوح و ابزار تهیه شده از فلز برنج در صورت تماس با دست‌های عرق کرده ظرف چند ساعت از بین ببرد. وجود مس در اشیاء برنجی همچون لوله‌ها و شیر آب و دستگیره‌های در، تاثیر ضدمیکروبی دارد و معمولا از این فلز برای جلوگیری از شیوع‌ میکروب‌ها و بیماری‌ها در مدارس و بیمارستان‌ها استفاده می‌شود. هرچند تماس عرق دست انسان با اشیاء برنجی می‌تواند به اندازه کافی موجب زنگ‌زدگی فلز برنج شود که این امر نیز به نوبه خود بر قابلیت فلز مس در از بین بردن طیفی از میکروارگانیسم‌ها تاثیر منفی می‌گذارد و خاصیت ضدباکتریایی مس را کاهش می‌دهد.
 
«جان باند»، یکی از متخصصان این مطالعه گفت: تاثیر ضدمیکروبی مس از صدها سال پیش شناخته شده است. این طور تصور می‌شود که این تاثیر ضدمیکروبی حاصل تبادل بار بین مس و باکتری است که به تجزیه DNA ‌باکتری می‌انجامد.
 
به گزارش ورلد ساینس ریپورت، جان باند تاکید کرد که نمک موجود در عرق بدن، فلز را پوسیده می‌کند و لایه‌ای از اکسید فلزی بر سطح آن بوجود می‌آورد و روند پوسیدگی اتفاق می‌افتد و همین امر به انتقال عوامل بیماری‌زا می‌انجامد.
 


مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات