top
چاق شدن سریع با طب سنتی

چاق شدن سریع با طب سنتی

کارگروه پزشکی پرتال جامع وتخصصی کودک: رژیم چاقی برای کسانیکه خیلی لاغر هستند اگر خیلی ضعیف هستید خودتان را بدین وسیله فربه کنید .گرچه اغلب دوشیزگان و بانوان مقید هستند که لاغر شوند که از مد روز نیافتند و آنقدر به خود گرسنگی میدهند تا اینکه ویتامینهای بدنشان کاسته شده و خود را مستعد ابتلا به هر گونه امراض می کنند . چنانچه عقیده شان بر این قرار گرفت که مجددا فربه و قوی گردند . بدستورات زیر عمل کنند .

چاق شدن سریع با طب سنتی

اول – استفاده از مواد نشاسته ای و خوردن نان خامه ای روی غذای چرب .

دوم – استعمال عطرهای موافق

سوم – خوردن غذاهائی که از آن خون صالح تولید می شود از قبیل خوردن یونجه با شکر و مداومت با آن

چهارم – خوردن گوشت بره بریان کرده و حلیم و نخود آب گوشت کبک و مرغ و گوشت بزغال شیر ماست دوغ تازه نان و انگور سفید ( انگور را روی غذای گوشتی چرب نخورند ناشتا میل کنند )

پنجم – استحمام یکروز در میان ، بدن را چاق و گوشت تازه می رویاند و رافع بلغم و صفرا هم می باشد و با معده خالی و پر هم حمام رفتن مضر است بایستی اندک چیزی در معده باشد و از آب سرد خارج شدن درد بدن را زایل و اعصاب را هم تقویت می کند .

ششم – پنیر با مغز گردو بدن را فربه و پوست را لطیف و نرم و معده را تقویت می نماید .

هفتم – چهار عمل است که قلب را شادمان  و جسم را فربه می سازد : الف – استشمام  بوی خوش  ب- پوشیدن لباس نو نرم از کتان در زمستان و در تابستان کتان شسته شده   ج- نوشیدن عسل که معده را سبک می سازد و به پوست بدن و قلب شادابی می بخشد   د- خوردن خربزه شیرین بشرط این که در آن روز از خوردن نمک خودداری کنید .

هشتم – برگ شنبلیله با آرد گندم و شکر و عسل جهت فربهی بدن مفید است .

نهم – انجیر کثیر الغذا تر از سایر میوه ها است لطیف ، محلل و فربه کننده بدن خصوصا چهل روز صبح ناشتا با قدری بادیان رومی مصرف شود .

مجاری غذا را گشاد و بدن را اق و فربه می سازد و هم چنین بادام با مغز پسته و شیر خورده شود جهت بدنهای ضعیف بسیار مفید است .

دهم – زنیان با بادیان رومی 15 گرم از هر دو در 412 گرم شیر و 35 گرم قند باعث افراط فربهی است .

یازدهم -  گوسفند در طبیعیت گرم و تر خواص یکساله و دوساله آن که فربه باشد . خصوصا گوشت گردن و شانه و اطراف آن از سایر اعضا سریع الهضم تر و کثیر الغذا تر و مولد خون و مقوی و فربه کننده می باشد و بهتر از همه اعضا داخلی  گوسفند از قبیل : دل جگر و قلوه ، خوش گوسفند ، سیرابی ، شیردان ، است که مقوی دل کبد معده و کلیه ها است و خوردن گوشت مخلوط با سرکه و عسل که مداومت بر خوردن آن و غذا فقط  منحصر به همین باشد خیلی مقوی و فربه کننده بدن است و مانع غشی و رافع طپش قلب و لاغری است و هم چنین تخم مرغ با اندک کندر و انزروت جهت چاقی بی نظیر است .



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات