top
ورزش های طبی برای کاهش وزن

ورزش های طبی برای کاهش وزن

کارگروه پزشکی پرتال جامع وتخصصی کودک: «حرکات ورزشی خاص» برای کمک به کاهش وزن و دفع مواد زاید تجمع یافته این حرکات در چهار نوع مختلف دسته بندی می شوند:

 ورزش های طبی برای کاهش وزن

حرکت شماره (1) : راه رفتن با گام‌های بلند
در این حرکت فرد بایستی هنگام راه رفتن، تا آن‌جا که برایش ممکن است گام‌ها را بلند‌تر بردارد. در واقع وقتی پای راست را به جلو حرکت می‌دهد بایستی به قدری جلو برود که پای چپ کاملا کشیده شده و عضله سرینی کاملا منقبض شود. در عوض پای راست که جلو است، باید از مفصل زانو، طوری خم شود که حالت عمود بر زمین پیدا کند ، یعنی با زمین زاویه 90 درجه‌ بسازد. این عمل باعث می‌شود تا با ایجاد فشار که نتیجه انقباض عضلات سرینی است ، «تری»های موجود در این عضلات تحلیل رفته، و موجبات بروز «خشکی» در آن‌ها فراهم شود. نتیجه استمرار این نوع راه رفتن، تقویت این عضلات و رفع چربی‌های موجود در این ناحیه می‌شود. به مرور زمان، حجم باسن کاهش یافته و به لاغر شدن این ناحیه می‌انجامد.
قبل از هر نوبت غذا ، 15 گام بلند بردارید . روزی 5 گام به آن اضافه کنید.

حرکت شماره(2): ورزش شکم ایستاده
در این حرکت بایستی پشت به دیوار ایستاد. تمام پشت بدن را به دیوار چسباند. سپس با عمل دم، عضلاتِ شکم را به داخل کشید و با عمل بازدم، عضلات شکم را با فشار به بیرون پرتاب کرد.
این عمل را قبل از هر نوبت غذا ، 30 مرتبه انجام دهید. (هر دم و بازدم ، 1 مرتبه حساب می شود.) سپس 2 دقیقه استراحت کنید. دوباره همین عمل و سپس استراحت را تکرار کنید. این حرکت را 5 دور تکرار کنید تا تعداد دم و بازدم‌ها به 150 مرتبه برسد. به مرور ، عضلات شکم از آمادگی کافی برای انجام مسلسل وار و پشت سرهم این تمرین بر خوردار می شوند. زمانی که آمادگی کافی پیدا کردید، بایستی در یک نوبت و بدون استراحت بین تنفسها ، 150 مرتبه این عمل را پشت سر هم انجام دهید.
این عمل باعث می‌شود ناحیه شکم و به ویژه بخش‌ تحتانی شکم، گرم شده و با جذب ارواح و قوا ، به تحلیل مواد زاید و چربی‌ها بپردازند. استمرار تکرار این حرکت، سبب تقویت عضلات این ناحیه شده و گرم شدن این ناحیه را به دنبال دارد.


برای دستیابی به نتایج بهتر و سریع‌تر، لازم است قبل از شروع به حرکات ورزشی خاص، ابتدا دور شکم و باسن را با لایه‌ای نازک از «ژل مُهَزِّلِ ابوخَلسا» بپوشانید سپس با سلیفون رول ، 2 تا 3 دور محکم دور شکم و باسن را ببندید. سپس تمرینات را آغاز کنید. هنگامی که تمرینات ورزشی به پایان رسید، سلیفون را از دور شکم باز کنید و عرق‌های روی پوست را تمیز کنید یا حمام نمایید.



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات