top
سبزیجات بهترین منبع درمان تالاسمی خفیف (مینور)

سبزیجات بهترین منبع درمان تالاسمی خفیف (مینور)

کارگروه پزشکی پرتال جامع و تخصصی کودک: خون و سرطان با بیان این که هر روز تعدادی از خانواده ها با علت کم خونی ژنتیک فرزندشان به پزشک مراجعه می کنند و خیلی نگرانند، «در حالی که باید گفت افرادی که تالاسمی نوع خفیف دارند، افراد نرمالی هستند. این افراد زندگی طبیعی دارند و حتی دارای محسناتی هم هستند.»

سبزیجات بهترین منبع درمان تالاسمی خفیف (مینور)

:«مبتلایان به تالاسمی مینور، بدن مقاومی در مقابل ابتلا به مالاریا دارند و ثابت شده که سکته های قلبی نیز در آنها کمتر اتفاق می افتد.»


با اشاره به این که کم خونی تالاسمی مینور شایعترین اختلال ارثی در ایران است، «آمارها نشان می دهد که از هر صد نفر، 5 نفر مبتلا به این کم خونی هستند البته در مناطق مختلف شیوع متفاوت است به طوری که در مناطق شمالی کشور، تعداد مبتلایان بیشتر است.»


به گفته متخصصین مهمترین نکته این است که این افراد با فرد مبتلا به تالاسمی مینور ازدواج نکنند چون در صورت بچه دار شدن، فرزند آنها مبتلا به تالاسمی نوع ماژور خواهد شد.


با بیان این که هیچ نیازی به درمان خاص این افراد ندارند، خاطرنشان می کند «بیماران باید قبول کنند که در اثر این کم خونی ارثی، با فعالیت زود خسته می شوند، ولی نیاز به تزریق خون ندارند و داروی خون ساز نیز نباید برایشان تجویز شود. چون این داروها حتی خطرناک هستند.»

در پایان «خانواده هایی که علاقه ای به استفاده از دارو در فرزندشان ندارند، توصیه می شود که از سبزیجات استفاده کنند. چون سبزیجات بهترین منبع اسید فولیک است.

 



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات