top
تنگی نفس و مسمومیت در بارداری

تنگی نفس و مسمومیت در بارداری

کارگروه پزشکی پرتال جامع وتخصصی کودک: ناتوانی در فعالیت های جسمی و خواب آلودگی مداوم. بدیهی است که در صورت بروز علایم بالا در زنان بارداری حتماً باید نسبت به انتقال سریع آنها به یک مرکز بهداشتی، درمانی یا پزشک زنان و زایمان اقدام نمود.

تنگی نفس و مسمومیت در بارداری

* ناتوانی در فعالیت های جسمی و خواب آلودگی مداوم. بدیهی است که در صورت بروز علایم بالا در زنان بارداری حتماً باید نسبت به انتقال سریع آنها به یک مرکز بهداشتی، درمانی یا پزشک زنان و زایمان اقدام نمود.

مسمومسیت حاملگی (افزایش فشار خون)

یکی از عوارضی که ممکن است در حین حاملگی پیش آید و بر سبر طبیعی بارداری اثر نامطلوب بگذارد، افزایش فشار خون است. این عارضه در مادرانی که پیش از بارداری مبتلا به فشار خون بالا بوده یا زمینه آن را داشته اند مشاهده می شود. ورم عمومی بدن مخصوصاً در ناحیه ی دست ها و وجود پروتئین در ادرار از علایم بارز این ناراحتی می باشد.

مسمومیت حاملگی پس از عفونت و خونریزی سومین عامل عمده ی مرگ و میر مادران باردار است که البته با بهبود وضعیت مراقبت های دوران بارداری و درمان صحیح فشار خون حاملگی در طی سال های اخیر این آمار تا حد قابل توجهی کاهش یافته است. مسمومیت حاملگی اغلب در زنان باردار نوجوان یا مادرانی که سنشان بالای 35 سال می باشد رخ می دهد. می توان گفت افزایش وزن ناگهانی در مادر باردار اولین علامت هشدار دهنده ی این بیماری ست به این صورت که وزن او بیش از 500 گرم در هفته یا حدود 3 کیلو گرن در ماه افزایش می یابد. علایم دیگر مسمومیت حاملگی عبارتند از :

* سردرد شدید در ناحیه ی پیشانی یا پشت سر که با مصرف مسکن بر طرف نمی شود.

* اختلال در بینایی.

* تشنج

* دردهای سردل. و یک چهارم بالا و سمت راست شکم.

توجه داشته باشید که مادرانی با شرایط زیر بیش از دیگران مستعد این بیماری هستند.

* زنانی که برای اولین بار حامله شده اند.

* مادرانی که دو یا چند قلو حامله هستند.

* مادرانی با سابقه ی بیماری قلبی و عروقی.

* مادرانی که سابقه ی ابتلا به مسمومیت حاملگی دارند.

* مادران مبتلا به دیابت.

* زنانی که دچار حاملگی توام با بچه خوره هستند.

بانوانی که در طی دوران بارداری و هنگام زایمان فشار خون بالا داشته اند یا علایم مسمومیت حاملگی در آنها مشاهده شده است، بعد از زایمان نیز باید تحت نظر بوه و حتماً برای معاینه های مجدد مراجعه نمایند. عموماًً در طی هفته ی اول بعد از زایمان فشار خون حاملگی از بین خواهد رفت. 



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات