top
جفت سرراهی

جفت سرراهی

کارگروه پزشکی پرتال جامع وتخصصی کودک: گاهی از اوقات به جای آنکه جفت در محلی دور از دهانه ی رحم و به دیواره ی آن متصل شود بر روی دهانه ی رحم یا بسیار نزدیک به ان قرار می گیرد.

جفت سرراهی

گاهی از اوقات به جای آنکه جفت در محلی دور از دهانه ی رحم و به دیواره ی آن متصل شود بر روی دهانه ی رحم یا بسیار نزدیک به ان قرار می گیرد. در این شرایط با افزایش سن حاملگی و بزرگ شدن رحم ممکن است قسمت هایی از جفت کنده شود که مهمترین نشانه ی آن خونریزی بوده و اغلب در اواخر دوران بارداری آشکار می شود. با توجه به این که جفت سر راهی مانعی بر سر راه زایمان طبیعی محسوب می شود. بعد از ظهور علایم در صورتی که جنین به رشد  لازم برای به دنیا آمدن رسیده باشد پزشک با وسیله ی عمل سزارین آن را از رحم خارج می کند. عواملی نظیر حاملگی های متعدد و نزدیک به هم، بارداری در سن بالا و سابقه ی سزارین در زایمان های قبلی می تواند در ایجاد جفت سر راهی موثر باشند. نکته ی مهم این است که در مورد جفت سر راهی خونریزی اغلب بدون درد می باشد و به همین دلیل متأسفانه کمتر جدی گرفته می شود. لازم به یادآوری است که مادران مبتلا به عارضه ی جفت سر راهی باید تا پایان دوران بارداری از انجام عمل نزدیکی و روابط زناشویی جداً خودداری کنند.

نکته : بار دیگر متذکر می شویم که هر نوع خونریزی یا لکه بینی در دوران بارداری را جدی گرفته و در اسرع وقت به پزشک یا مراکز درمانی مراجعه کنید تا از پیشرفت ناراحتی و ایجاد خطر برای شما و کودکتان جلوگیری شود.

 



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات