top
بهترین راه درمان موضعی جوش چیست؟

بهترین راه درمان موضعی جوش چیست؟

کارگروه پزشکی پرتال جامع وتخصصی کودک: با این سه دارو جوش‌های صورت خود را منهدم کنید

بهترین راه درمان موضعی جوش چیست؟

 

اگر بیدار شوید و ببینید وسط پیشانیتان یک جوش ظاهر شده است حتماً روزتان خراب می‌شود. حتی افرادی که پوست خشک و معمولی دارند از جوش‌های پوستی مصون نیستند.

به گفته آکادمی درماتولوژی آمریکا آکنه شایع‌ترین اختلال پوستی است و بیش از 50 میلیون آمریکایی و حدود 85 درصد از افراد آن را در طول زندگی تجربه خواهند کرد. جوش در هر پوستی رخ می‌دهد به‌خصوص با نوسان هورمون‌ها در رویدادهای پر استرس و دوره قائدگی!

پس وقتی یکی از این جوش‌های چرکی روی پوستتان ظاهر شد چاره چیست؟ اینجاست که درمان موضعی به کار می‌آید. این درمان‌های قدرتمند حاوی محتویات فعال و غلیظ‌تر نسبت به محصولات تولید شده برای کل صورت هستند. بنابراین می‌توانند درمان قوی‌تری برای جوش بوجود آمده یا جوشی که در حال سرباز کردن است، باشند.

وقتی بحث از انتخاب بهترین می‌شود، باید انواع درمان موجود برای جوش و کاری که انجام می‌دهند را در نظر بگیریم:

Benzoyl peroxide

 

بنزوئیل پروکساید در تماس با پوست از طریق شکستن به بنزوئیک‌اسید و اکسیژن، کار می‌کند. اکسیژن به کشتن باکتری آکنه کمک می‌کند و بنزوئیک‌اسید باعث لایه‌برداری می‌شود و در نتیجه پوست مرده و سبوم ایجاد شده در روزنه از بین می‌رود. این راه‌کار موثر اما قوی است بنابراین اگر بیش از حد استفاده کنید باعث زبری و خشکی پوست می‌شود.

Salicylic acid

 

سالیسیلیک‌اسید، باکتری آکنه را نمی‌کشد. این یک لایه‌بردار موثر است که به آن بتاهیدروکسیل‌اسید می‌گویند. سالیسیلیک‌اسید جوش را خالی کرده، خاصیت ضدالتهابی دارد و همچنین تسکین‌دهنده است. کاهش التهاب و خارج کردن کثیفی از روزنه‌ها کمک می‌کند به روش ملایم‌تری نسبت به بنزوئیل پروکساید، از شر جوش خلاص شوید.

Sulfur

 

سولفور هم اثر ضدباکتری و هم اثر ضدالتهابی دارد. همچنین کمک می‌کند سلول‌های مرده پوست را خارج کنید و بله! یک شبه جوش را از بین می‌برد. بعلاوه، پوست حساس، بهتر از سایر گزینه‌ها آن را تحمل می‌کند.

برای به دست آوردن بهترین نتیجه از هر نوع درمان موضعی، قبل از آرایش، آن را روی پوست تمیز و مرطوب، استفاده کنید. اگر امکان دارد در طول روز آن را تمدید کنید. اگر پوست شما خشک شد یا سوزش داشت تعداد دفعات را کاهش دهید. چنانچه پوست شما قرمز شد، ترک خورد یا سوزش داشت تا زمانی که پوست خوب شود از استعمال آن خودداری کنید و اگر باردار یا در حال شیردهی هستید از مواد حاوی سالیسیلیک‌اسید استفاده نکنید.

مجله سلامت



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات