top
درمان طبیعی جوش صورت با گیاهان دارویی

درمان طبیعی جوش صورت با گیاهان دارویی

کارگروه پزشکی پرتال جامع وتخصصی کودک: یک کارشناس گیاهان دارویی و ادویه جات، گفت: برای درمان جوش های صورت از گل بنفشه استفاده کنید. برگ این گل دارای اثر نرم‌کننده بوده وقتی با روغن مخلوط شده و بر پوست بماند آن را نرم و لطیف کرده و جوش‏‌ها را از بین می‌برد.

درمان طبیعی جوش صورت با گیاهان دارویی

یک کارشناس گیاهان دارویی و ادویه‎جات، گفت: برای درمان جوش‎های صورت از گل بنفشه استفاده کنید. برگ این گل دارای اثر نرم‌کننده بوده وقتی با روغن مخلوط شده و بر پوست بماند آن را نرم و لطیف کرده و جوش‏‌ها را از بین می‌برد.

عزیزالله خیری افزود: گل بنفشه چندین نوع است که غالباً به ‌عنوان یک گیاه زینتی در باغچه کاشته می‌شود و تنها از چند نوع آن استفاده دارویی می‌شود که مهم‏ترین آن بنفشه ایرانی است.
گل بنفشه
وی اظهار داشت: بنفشه بهترین ازبین برنده صفرا است، مخصوصاً موقعی که مقدار زیادی صفرا در روده و معده جمع شده‎ است. مسکن عطش است، فشارخون را پایین می‎آورد و تب‎های شدید را برطرف می‎کند.
وی افزود: گل بنفشه خواب‎آور و محلل ورم‎ها است و برای سردرد، سرفه و سختی سینه توصیه می‎شود.
این کارشناس خاطرنشان کرد: روغن بنفشه سرد و خواب‎آور بوده و برای برطرف کردن خشکی بینی و درمان سرفه و جلوگیری از ریزش مو و نرم‌کردن پی و مفاصل و نگهداری ناخن به کار می‌رود.
وی در خصوص چگونگی تهیه روغن بنفشه، ادامه داد: برای تهیه روغن بنفشه 150 گرم بنفشه را در یک لیتر روغن کنجد بخیسانید و پس از چند روز صاف کنید و مجدداً گل بنفشه اضافه کنید و این کار را آن قدر ادامه دهید که روغن از بوی بنفشه اشباع شود.
خیری افزود: گل بنفشه دارای عطری مخصوص است، دم‌کرده گل آن برای درمان سرماخوردگی و درد گلو مفید است.
وی گفت: برگ این گل دارای اثر نرم‌کننده بوده وقتی با روغن مخلوط شده و بر پوست بماند آن را نرم و لطیف کرده و جوش‏‌ها را از بین می‌برد.

خبرگزاری آریا



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات