top
درمان جوش صورت نوجوانان

درمان جوش صورت نوجوانان

کارگروه پزشکی پرتال جامع وتخصصی کودک: جوش صورت شایع ترین مشکل پوستی است. جوش در بخش هایی از پوست که دارای غده های چربی است دیده می شود وبیشترین زمان شیوع آن مربوط به سنین بلوغ است. بروز این بیماری در پسرها و دخترهای جوان به این علت است که پاره ای از هورمون ها تغییراتی را در پوست به وجود می آورد.

درمان جوش صورت نوجوانان

 

جوش صورت شایع ترین مشکل پوستی است. جوش در بخش هایی از پوست که دارای غده های چربی است دیده می شود وبیشترین زمان شیوع آن مربوط به سنین بلوغ است. بروز این بیماری در پسرها و دخترهای جوان به این علت است که پاره ای از هورمون ها تغییراتی را درپوست به وجود می آورد.

هورمون جنسی مذکر به نام تستوسترون در مردها بیشتر از زن هاست. در دوره بلوغ میزان این هورمون در هر دو جنس افزایش پیدا می کند. تستوسترون باعث بزرگ شدن غده های چربی می شود علاوه بر این سلول هایی که در مسیر منافذ پوست قرار دارد، کراتین بیشتری تولید می کند.

کراتین پروتئین سولفورداری است که اساس شیمیایی ناخن و مو را تشکیل می دهد. از مواد غذایی موثر در درمان جوش، می توان به سبزی ها، میوه ها ، حبوبات و دانه های غذایی اشاره کرد. همچنین تمام غذاهایی که دارای شکر تصفیه شده یا غلیظ است باید از رژیم غذایی بیمار حذف شود. افزون بر این باید از مصرف غذاهای حاوی چربی ترانس مانند مارگارین، کره و … اجتناب کرد.
منبع:سلامت نیوز



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات