top
تغییرات بدن در دوران حاملگی و عوارض آن

تغییرات بدن در دوران حاملگی و عوارض آن

کارگروه پزشکی پرتال جامع و تخصصی کودک: تاکنون متوجه شده اید که چگونه در طول 9 ماه بارداری و طی یک فرآیند بسیار پیچیده ی رشد و نمو ذره ای میکروسکوپی به تدریج به کودکی 3 کیلوگرمی و 50 سانتی متری، سالم، هوشیار و قوی تبدیل می شود اما موضوعی که این مبحث را به آن اختصاص داده ایم، این است که محمل و بستر این وقایع که همان بدن مادر می باشد در طی این دوره ی نه ماه ی بارداری دستخوش چه تغییر و تحولاتی گشته و به عبارت دیگر چگونه به بدن یک «مادر» تبدیل می گردد ؟

تغییرات بدن در دوران حاملگی و عوارض آن

تاکنون متوجه شده اید که چگونه در طول 9 ماه بارداری و طی یک فرآیند بسیار پیچیده ی رشد و نمو ذره ای میکروسکوپی به تدریج به کودکی 3 کیلوگرمی و 50 سانتی متری، سالم، هوشیار و قوی تبدیل می شود اما موضوعی که این مبحث را به آن اختصاص داده ایم، این است که محمل و بستر این وقایع که همان بدن مادر می باشد در طی این دوره ی نه ماه ی بارداری دستخوش چه تغییر و تحولاتی گشته و به عبارت دیگر چگونه به بدن یک «مادر» تبدیل می گردد ؟ لازم به ذکر است که بسیاری از تغییرات و نشانه های مربوط به حاملگی، بر روی بدن مادر اثری طولانی تر و یا ماندگار بر جا می گذارد که شما بجای آزردگی از وجود آنها، این علایم را نشان افتخار آمیز «مادر شدن» تلقی کنید. در حقیقت «بارداری»  بر همه ی اندام ها، بافت ها و فعالیت های مربوط به هر کدام از آنها تاثیر گذاشته و وضعیت روحی و روانی مادر را نیز متحول می سازد. این دسته از تغییر و تحولات بر چهار محور اصلی استوار هستند :

* رشد کودک و در نتیجه افزایش حجم رحم و پی آمدهای آن.

* رشد سینه ها و کسب آمادگی برای شیر دادن به نوزاد.

* متحول شدن اعمال فیزیولوژیکی بدن در جهت تأمین مواد غذایی مورد نیاز اندام های مختلف مادر و جنین.

* تغییر و تحولات مربوط به اندام های باروری به مظور ایجاد آمادگی برای وضع حمل و عبور جنین از مجرای زایمان که در اواخر بارداری رخ می دهد. 



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات