top
یک نوزاد به چه مدت خواب نیاز دارد ؟

یک نوزاد به چه مدت خواب نیاز دارد ؟

کارگروه پزشکی پرتال جامع و تخصصی کودک: این سوالی است که بسیاری از مادران می پرسند. بدون شک پاسخ گویی به این پرسش بر عهده ی خود نوزاد می باشد ! بعضی از کودکان به دلایلی که تقریباً ناشناخته می باشند بسیار زیاد می خوابند و بعضی دیگر مدت زمان کمی را در خواب به سر می برند.

 یک نوزاد به چه مدت خواب نیاز دارد ؟

این سوالی است که بسیاری از مادران می پرسند. بدون شک پاسخ گویی به این پرسش بر عهده ی خود نوزاد می باشد ! بعضی از کودکان به دلایلی که تقریباً ناشناخته می باشند بسیار زیاد می خوابند و بعضی دیگر مدت زمان کمی را در خواب به سر می برند. در صورتی که نوزاد شما به اندازه کافی شیر می خورد، به مقدار لازم وزن اضافه می کند و ظاهراً سالم و با نشاط است مقدار و اندازه ی خواب او را به خودش واگذار  کنید.

آن چه قابل توجه می باشد این است که تناسب پیشرفت سن شیر خوار از مدت زمان خوابیدن او کاسته می شود. به این ترتیب که ابتدا میزان خواب کودک در هنگام عصر کم می شود و بعد رفته رفته در سایر اوقات روز نیز او برای مدت زمان بیشتری بیدار می ماند.

ساعات بیداری نوزادان کاملاً متفاوت است و تنها نکته ی قابل پیش بینی در این مورد آن است که به طور معمول نوزادان اوقات معینی از شبانه روز را در خواب یا در بیداری به سر می برند و این برنامه تا حدی به طور منظم ادامه پیدا می کند.

در اواخر سال اول زندگی، کودک فقط روزی دو بار می خوابد و بین 12 تا 18 ماهگی دفعات خواب خود را به یک بار در طی روز  می رساند.

نکته : فقط در دو سال اول تولد است که شما می توانید زمان و میزان خواب کودکتان را به طور کامل به خود او بسپارید. بعد از دو سالگی فرزند شما تبدیل به موجودی سرسخت، پیچیده و کنجکاو می شود، به طوری که غالباً هیجانات، ماجراجویی ها، نگرانی ها، خواب های ترسناک و احیاناً رقابت با خواهر و برادرش مانع خوابیدن او به اندازه ی کافی خواهد شد.

 



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات