top
گریه به علت بیماری

گریه به علت بیماری

کارگروه پزشکی پرتال جامع و تخصصی کودک: گاهی از اوقات شیر خوار گریه می کند، برای این که حالش خوب نیست در بسیاری از موارد اولین علامت شروع بیماری در نوزادان، افزایش زمان گریه کردن در آنها می باشد و سپس علایم بعدی بیماری آشکار می شوند.

گریه به علت بیماری

گاهی از اوقات شیر خوار گریه می کند، برای این که حالش خوب نیست در بسیاری از موارد اولین علامت شروع بیماری در نوزادان، افزایش زمان گریه کردن در آنها می باشد و سپس علایم بعدی بیماری آشکار می شوند. کودکان شیر خوار مخصوصاً درماه های اولیه ی زندگی ممکن است گرفتار سرما خوردگی یا عفونت های دستگاه گوارش بشوند که این عوارض علاوه بر بی تابی و بی قراری در نوزاد با علایمی نظیر آبریزش از بینی، تب، سرفه، اسهال یا استفراغ همراه خواهد بود. به هر حال اگر طفل ظاهراً سالم به نظر نمی رسد به طور حتم او را به پزشک اطفال نشان دهید.

گربه به علت سوزش معده

تقریباً همه ی شیر خواران بعد از شیردهی مقدار کمی از شیر را بر می گردانند وعده ای از آنان بیشتر از سایرین این کار را انجام می دهند. بازگشت این مواد به مدخل دستگاه گوارش به دلیل آمیخته بودن با اسید معده باعث ایجاد سوزش در ناحیه ی مری (لوله ی بین دهان و معده) و حلق می شود که اصطلاحاً به این حالت ترش کردن می گویند. گریه های ناشی از از این حالت غالباً بلافاصله بعد از شیر خوردن شروع شده و تا هنگام هضم کامل شیر در معده و انتقال آن به بخش های بعدی دستگاه گوارش ادامه می یابد. بهترین راه حل برای این مشکل آن است که بیش از یک مرتبه شیر خوار را وادار به آروغ زدن کنید تا به واسطه ی خروج گازهای معده میزان بالا آمدن شیر کاهش پیدا کند.

نکته : اگر این نوع از گریه (گریه هایی که بلافاصله بعد از شیر خوردن شروع می شود و حدود 15 ادامه پیدا می کنند). مدام تکرار می شود بهتر است برای بررسی دقیق تر مجاری دستگاه گوارش نوزاد با پزشک مشورت کنید.

گریه به علت دشواری هضم شیر (سوء هاضمه)

عده ی کمی از شیر خواران که هضم شیر برایشان دشوار است، 1 تا 2 ساعت بعد از شیر خوردن یعنی در مدتی که شیر در حال هضم شدن است غرغر و گیه می کنند. برای رفع این مشکل در صورتی که به نوزاد شیر مادر می دهید، بهتر است تغییراتی در رژیم غذایی خود ایجاد کنید و به عنوان مثال میزان مصرف شیر گاو، چای و قهوه را کاهش دهید. اگر نوزاد را با شیر خشک یا هر نوع شیر دیگر تغذیه می کنید لازم است در این دوره با پزشک نموده و احیاناً نوع شیر او را تغییر دهید. 



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات