top
گریه به علت خستگی

گریه به علت خستگی

کارگروه پزشکی پرتال جامع و تخصصی کودک: اگر کودکی برای مدت زیادی بیدار بماند یا اگر بیش از حد معمول در مکان نامانوس و در جمع اشخاص غریبه و ناآشنا قرار بگیرد یا حتی اگر برای مدتی طولانی و پیوسته با پدر و مارش مشغول بازی و تفریح باشد، ممکن است بسیار خسته و ناراحت شود.

گریه به علت خستگی

اگر کودکی برای مدت زیادی بیدار بماند یا اگر بیش از حد معمول در مکان نامانوس و در جمع اشخاص غریبه و ناآشنا قرار بگیرد یا حتی اگر برای مدتی طولانی و پیوسته با پدر و مارش مشغول بازی و تفریح باشد، ممکن است بسیار خسته و ناراحت شود. این حد از خستگی غالباً به جای آن که به خوابیدن سریع و آرام نوزاد کمک کند آن را مشکل و دشوار می سازد. در این شرایط خاص اگر پدر و مادر یا سایر اطرافیان سعی کنند با حرف زدن، بازی کردن و تکان دادن طفل او را تسلی بخشند غالباً نتیجه ی معکوس می گیرند. در چنین حالتی معمولاً شیر خواران به شدت گریه سر می دهند و بعد از گریه کردن با صدای بلند و به مدت حدود 10 دقیقه ناگهان نوزاد آرام شده و به خواب می رود. بنابراین اگر کودک شما پس از مدتی بیدار ماندن و بعد از شیر خوردن و تعویض کهنه هایش هنوز گریه می کند به احتمال قوی خسته است و باید از او بخوابانید.

نکته : اگر نوزادتان در این شرایط بسیار عصبی است و در مقابل روش های شما به منظور خواباندش مقاومت می کند. بهتر است به مدت 5 تا 10 دقیقه او را به حال خود بگذارید تا آزادانه فریاد بزند و گریه کند. او با این کار بخشی از فشار وارد آمده بر سیستم عصبی خود را تخلیه می کند و بعد از آن آمادگی بیشتری رای خوابیدن پیدا خواهد کرد.

بعضی از کودکان اگر به حالت آرام و تنها در رختخواب گذاشته شوند، زودتر به خواب می روند. بعضی دیگر وقتی که بسیار خسته هستند با حرکت ملایم و آهسته مانند جنبش گهواره یا تکان های پای والدین در حالتی که نوزاد بر روی آن خوابیده یا در آغوش گرفتن و راه بردن نوزاد و ... به خصوص در محیط ساکت و تاریک زودتر تسکین یافته و به خواب می روند. 



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات