top
گریه به علت گرفتگی بینی

گریه به علت گرفتگی بینی

کارگروه پزشکی پرتال جامع و تخصصی کودک: گریه کردن نوزادان به علت گرفتگی بینی اتفاق نسبتاً شایعی می باشد؛ زیرا این وضعیت مخصوصاً در هنگام شیر خوردن جلوی نفس کشیدن شیر خوار را گرفته و باعث ناراحتی او می شود. این گرفتگی در دوران شیر خوارگی معمولاً به دو دلیل ایجاد می شود...

گریه به علت گرفتگی بینی

گریه کردن نوزادان به علت گرفتگی بینی اتفاق نسبتاً شایعی می باشد؛ زیرا این وضعیت مخصوصاً در هنگام شیر خوردن جلوی نفس کشیدن شیر خوار را گرفته و باعث ناراحتی او می شود. این گرفتگی در دوران شیر خوارگی معمولاً به دو دلیل ایجاد می شود :

1- بسته شدن راه بینی شیر خوار در هنگام شیر خوردن به وسیله ی پستان مادر. (این مسئله معمولاً در مورد مادران کم تجربه یا در شرایطی که مادر هنگام شیردهی به خواب رفته است اتفاق می افتد.)

2- خشک شدن مورد مترشحه از بینی در مجای تنفسی که اغلب به علت سرماخوردگی نوزاد رخ می دهد.

نکته : عوامل دیگری نیز برای بسته شدن بینی نوزاد وجود دارد، مانند قرار گرفتن جسم خارجی در منافذ بینی یا وجود پلیپ در این ناحیه که این گونه عوامل شیوع کمتری دارند.

برای رفع این مشکل می توانید چند قطره آب مقطر یا آب جوشیده ی سرد در بینی نوزاد بچکانید. بعد از مرطوب شدن ترشحات به آرامی و با ملایمت آنها را از مجرای تنفسی خارج کنید. 



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات