top
عادت به بغل کردن (بغلی شدن)

عادت به بغل کردن (بغلی شدن)

کارگروه پزشکی پرتال جامع و تخصصی کودک: نوزادان به طور معمول علاقه ی شدید دارند که توسط اطرافیان و مخصوصاً مادر در آغوش گرفته شوند. طبیعی است که در این سنین اگر به او کم توجهی کنید و این غریزه را در او ارضاء نکنید کودکتان شروع به گریه و فریاد زدن می کند

 عادت به بغل کردن (بغلی شدن)

نوزادان به طور معمول علاقه ی شدید دارند که توسط اطرافیان و مخصوصاً مادر در آغوش گرفته شوند. طبیعی است که در این سنین اگر به او کم توجهی کنید و این غریزه را در او ارضاء نکنید کودکتان شروع به گریه و فریاد زدن می کند هنگامی که او را در آغوش می گیرید. سراسر وجودش لبریز از آرامش و شادمانی می شود، اما نکته ی مهمی که در این مورد وجود دارد آن است که زیاد بغل کردن نوزاد او را بد عادت و به اصطلاح قدیمی ترها «بغلی» کند. در آن صرت کودکتان هر روز بیش از روز قبل از شما تقاضای انجام این کار را خواهد داشت و این امر مشکلاتی را برای شما ایجاد خواهد کرد. البته این سخن به آن معنا نیست که شما او را از ارتباط گرم و صمیمانه با خود محروم کنید؛ زیرا این ارتباط عاطفی برای رشد روانی او بسیار مهم و ضروری است. تنها، هنگامی از بغل کردن نوزاد خودداری کنید که احتمال بد عادت شدن او را می دهید.

نکته : اگر چه احتمال لوس یا بد عادت شدن می تواند در مورد گریه های شیر خواران بزرگتر وجود داشته باشد، اما من بر این عقیده هستم که گریه های نوزاد در یکی دو ماه اول تولد هرگز به این موضوع مربوط نمی شود. 



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات