top
هیجانات ادواری

هیجانات ادواری

کارگروه پزشکی پرتال جامع و تخصصی کودک: گریه های هیجانی ادواری عبارت از حالتی است که با وجود سیر بودن و تمیز بودن پوشک نوزاد هر روز در محدوده ی زمانی معینی از اوقات شبانه روز برای مدت چند ساعت گریه می کند.

هیجانات ادواری

گریه های هیجانی ادواری عبارت از حالتی است که با وجود سیر بودن و تمیز بودن پوشک نوزاد هر روز در محدوده ی زمانی معینی از اوقات شبانه روز برای مدت چند ساعت گریه می کند.

این عارضه نیز مانند کولیک در حدود 2 تا 4 هفتگی شروع شده و غالباً در 3 ماهگی بر طرف می شود. این حالت که معمولاً بین ساعات 6 تا 10 شب رخ می دهد به قدری شدید است که گاهی طفل را در تمام مدت زمان بین دو وعده شیردهی به حالت گریان نگه می دارد.

زمان شروع این حالت در بعضی از نوزادان خارج از محدده ی زمانی ذکر شده می باشد. به عنوان مثال مادری می گوید : «نوزاد من شب ها درست مانند یک بره می خوابد و اصلاً بیدار نمی شود ولی در عوض نیمی از روز را به طور متناوب گریه می کند.»

نکته ی عجیب و جالب قضیه این است که این گروه از نوزادان بی قرار و همیشه گریان به لحاظ جسمی به نحو مطلوبی رشد می کنند و حتی بهتر از یک نوزاد آرا به ورزنشان اضافه می شود. در مواردی نیز اشتهایشان روز به روز افزایش می یابد. 



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات