top
توصیه هایی به والدین نوزادان بی قرار

توصیه هایی به والدین نوزادان بی قرار

کارگروه پزشکی پرتال جامع و تخصصی کودک: بدون شک داشتن یک نوزاد گریان و بی قرار و تلاش بی وقفه برای آرام کردن او بخش زیادی از وقت، انرژی و ظرفیت روانی شما را به خود اختصاص می دهد.

توصیه هایی به والدین نوزادان بی قرار

بدون شک داشتن یک نوزاد گریان و بی قرار و تلاش بی وقفه برای آرام کردن او بخش زیادی از وقت، انرژی و ظرفیت روانی شما را به خود اختصاص می دهد. وقتی که نوزاد پر سر و صدای شما ساعت ها مانند مرغ سر بریده دست و پا می زند و مدام فریاد می کشد، اقدامات شما نیز به تسکین او کمک چندانی نمی کند از دست خود عصبانی می شوید و احساس ناتوانی و بی کفایتی به شما دست می دهد. در مرحله ی بعد از دست کودکتان خشمگین شوید که این عصبانیت غالباً با نوعی شرمندگی از این موجود معصوم و بی گناه توام می شود و عرصه را بر شما تنگ تر می کند. برای رهایی از این فشار روحی و روانی شدید که تقریباً در همه ی موارد با فشار جسمی و خستگی مفرط توام می شود توصیه های زیر را مورد توجه قرار دهید :

* به خاطر عصبانی شدن از دست نوزادتان خود را سرزنش نکنید. سعی کنید درباره ی این احساس خود با دیگران مخصوصاً همسرتان صحبت کنید. گاهی از اوقات بین این احساسات شما و همسرتان را به خنده خواهد انداخت که این خود کمکی بزرگ برای تجدید قوا در شماست.

* مطمئن باشید که طفل هرگز از شما عصبانی نیست. او هنوز نمی تواند شخصیت فردی خود یا شما را از هم تمیز دهد و به درستی درک کند. فریادهای او تنها واکنشی است به محرک های درونی خودش.

* بی جهت نگران نشوید. در صورتی که کودکتان از نظر پزشک سالم می باشد این حالات عصبی و گریه های دیوانه وار به هیچ وجه مسئله جدی و خطرناکی نیست. بنابراین خونسردی و آرامش خود را حفظ کنید و حل مشکل را به مرور زمان بسپارید.

* در طی هفته ساعات فراغتی را برای خود و همسرتان در نظر بگیرید، برای مثال ساعاتی را به حضور در بیرون خانه و شرکت در مجالش فامیلی یا دوستانه اختصاص دهید. در این مواقع کودکتان را به همسر یا شخص یا تجربه و قابل اعتماد دیگری بسپارید. در این اوقات بدون دلواپسی و غذاب وجدان به تجدید قوای جسمی و روحی خود بپردازید و مطمئن باشید که یک نفر برای شنیدن گریه های بی دلیل نوزادتان کافی است. همین فرصت طلایی را برای همسرتان نیز ایجاد کنید.

نکته : من به عنوان مادری که تجربه ی مراقبت از یک نوزاد پر سر و صدا و همیشه گریان را پشت سر گذاشته است؛ به شما اطمینان می دهم که تمام مشکلات مربوط به گریه های مداوم نوزادتان زود گذر خواهد بود و در صورت حفظ آرامش و نشان دادن عکس العمل رفتاری صحیح از جانب شما، به زودی شاهد بالندگی نوجودانی، آرام تر و معقول تر از سایر نوجوانان به جای آن نوزاد همیشه گریان خواهید بود



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات