top
آیا کودک شما وزن و قد کافی را به دست آورده است یا خیر ؟

آیا کودک شما وزن و قد کافی را به دست آورده است یا خیر ؟

کارگروه پزشکی پرتال جامع و تخصصی کودک: در صورتی که کودک شما کاملاً پر انرژی، سر حال و با نشاط به نظر می رسد و لباس هایش نیز به تدریج برایش تنگ و کوتاه می شود، احتمالاً همه چیز درست و مناسب پیش می رود....

آیا کودک شما وزن و قد کافی را به دست آورده است یا خیر ؟

در صورتی که کودک شما کاملاً پر انرژی، سر حال و با نشاط به نظر می رسد و لباس هایش نیز به تدریج برایش تنگ و کوتاه می شود، احتمالاً همه چیز درست و مناسب پیش می رود. اما اگر خدای ناکرده کودکتان سست و بی حال و رنگ پریده به نظر می رسد، لباس ها و کفش هایش برایش تنگ نمی شود و قدش تا حد قابل توجهی از همسالانش کوتاه تر است بدون شک لازم است که شما در این مورد با پزشک کودکتان یک جلسه ی مشاوره داشته باشید.

نکته : بار دیگر یادآوری می کنیم که رشد فیزیکی کودکان تا حد بسیار زیادی وابسته به عوامل وراثتی می باشد و شرایط محیطی، تغذیه و .. تنها به عنوان عامل ثانویه در این میان ایفای نقش می کند. بنابراین در صورتی که شما یا همسرتان افرادی ریز جثه و کوتاه قد هستید نباید از فرزندانتان توقع قدی بلند و اندامی درشت داشته باشید.

باز هم تکرار می کنیم، آن چه که بیشتر از هر چیز دیگر اهمیت دارد «سلامتی» است.

«من نگران قد فرزندم هستم. لطفاً داروی تقویت کننده یا هورمونی به او بدهید که قدش بلند شود.»

این تقاضای بسیاری از مادران است. در بیشتر موارد یکی از والدین کوتاه قد هستند و تمایل دارند که فرزندی بلند قدتر از خودشان داشته باشند. اما باید توجه داشت که تقویت کننده های موجود در بازار دارویی جهان هیچ نقشی در افزایش میزان رشد قد کودکان ندارند. در واقع شرکت های دارویی زیادی چنین تبلیغ می کنند که داروهای آنها قد کودک شما را بلند می کند. اما شما به هیچ وجه نباید بین تصویر شتر یا زرافه ! بر روی بسته های دارو و امکان افزایش چشم گیر رشد قد کودکتان ارتباط برقرار کنید؛ زیرا این گونه تبلیغات از نظر علم و تحربه فاقد اعتبار می باشند.

در مورد داروهای هورمونی نیز باید بدانیم که این قبیل داروها اغلب عوارض جانبی بسیاری در پی دارند و جز در موارد تجویز پزشکی استفاده از آنها صحیح و مناسب نمی باشد، مگر این که شما ترجیح دهید فرزندی بلند قد اما مریض داشته باشد ! 



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات