top
نوزاد شما «شکستنی» نیست !

نوزاد شما «شکستنی» نیست !

کارگروه پزشکی پرتال جامع وتخصصی کودک: بسیاری از مادران جوان که برای اولین بار صاحب فرزندی شده اند. این احساس را در خود دارند یا بر زبان می آورند که : «می ترسم نتوانم از بچه به خوبی مراقبت کنم و او آسیب ببیند.»

نوزاد شما «شکستنی» نیست !

بسیاری از مادران جوان که برای اولین بار صاحب فرزندی شده اند. این احساس را در خود دارند یا بر زبان می آورند که : «می ترسم نتوانم از بچه به خوبی مراقبت کنم و او آسیب ببیند.» من توصیه می کنم که هرگز نگران این موضوع نباشید؛ زیرا فرزند شما خیلی محکم و مقاوم آفریده شده است. به عنوان مثال اگر در هنگام در آغوش گرفتن نوزاد از روی سهو سر او به عقب بیافتد صدمه ای به او نخواهد رسید یا شکاف استخوان جمجمه که ملاج نامیده می شود و به وسیله ی پرده ی بسیار سختی پوشانده شده است و به این سادگی مجروح نخواهد شد. زمانی که وزن نوزاد شما به سه کیلوگرم می رسد دستگاه کنترل کننده ی درجه حرارت بدنش بسیار قوی می باشد. بدن او مقاومت لازم و کافی در مقابل میکروب ها را داراست. برای نمونه در صورتی که تمام اعضاء خانواده به بیماری سرما خوردگی مبتلا شوند، سرما خوردگی نوزاد از همه خفیف تر خواهد بود، اگر سرش به جایی گیر کند و به وسیله ی غریزه ی طبیعی خود به مبارزه پرداخته و برای دریافت کمک فریاد می زند و اگر به اندازه ی کافی تغذیه نشود گریه سر خواهد داد.

بنابراین زیاد نگران نباشید. او بهترین مدافع حقوق خود است، به اندازه ی کافی می خورد، به قدر لازم می خوابد و در صورت بروز کوچک ترین مشکل به وسیله ی فریاد زدن شما را خبر می کند. بنابراین ملاحظه می کنید نوزادی که از دنیای شما هیچ چیز نمی داند و حتی نمی تواند یک کلمه حرف بزند چگونه قادر است از خود مراقبت کند. فقط کافی است که شما در این راه به او کمک کنید. 



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات