top
قطره های دارویی

قطره های دارویی

کارگروه پزشکی پرتال جامع وتخصصی کودک: معمولاً بعد از پایان شش ماهگی و هم زمان با شروع تغذیه ی کمکی شیر خواری پزشک استفاده از قطره های خوراکی مورد نیاز کودک را نیز توصیه می کند.

قطره های دارویی

معمولاً بعد از پایان شش ماهگی و هم زمان با شروع تغذیه ی کمکی شیر خواری پزشک استفاده از قطره های خوراکی مورد نیاز کودک را نیز توصیه می کند. این قطره ها به طور معمول عبارتند از :

* قطره ی آهن : این قطره را بهتر است در زمانی که معده ی نوزاد خالی است به او بخورانید تا میزان جذب آن را تا حد زیادی افزایش دهید. در حین خوراندن قطره به شیر خوار – در صورتی که او دندان در آورده باشد – مراقب باشید که دارو بر روی دندان های او نریزد؛ زیرا مواد موجود در قطره ی آهن سبب تیره شن رنگ دندان ها به صورت دایمی خواهند شد. در صورتی که کودکتان قادر به تحمل میزان تجویز شده از دارو نمی باشد همان میزان را در دو نوبت به او بخورانید به نحوی که بین هر نوبت حداقل یک ساعت فاصله ی زمانی وجود داشته باشد.

* قطره مولتی ویتامین : کودکانی که از شیر مادر تغذیه می کنند معمولاً تا پایان سن شش ماهگی نیازی به دریافت داروی آهن یا مولتی ویتامین نخواهند داشت؛ زیرا ویتامین مورد نیاز خود را به حد کافی از طریق شیر مادر دریافت می کنند. بعد از پایان شش ماهگی معمولاً توسطز پزشک اطفال استفاده ی روزانه از قطره ی مولتی ویتامین توصیه می شود. با توجه به طعم و بوی خاص این قطره ممکن است کودک شما در مقابل خوردن آن از خود مقاومت نشان دهد. او را آزار ندهید و به زور وادار به تحمل طعم و بوی ناخوشایند دارو نکنید. بهترین راه حل در چنین شرایطی مخلوط کردن دارو با چند قطره آب یا آب میوه می باشد.

* قطره ی ویتامین A,D : این دارو نیز به طور معمول در پایان شش ماهگی و به منظور جلوگیری از بروز بیماری «راشیتسم» یا نرمی استخوان تجویز می شود. قطره ی ویتامین AD معمولاً طعم و بوی خاصی نداشته و به راحتی توسط شیر خواران تحمل می شود.

نکته : میزان مصرف هر داروی تقویتی به تناسب سن و شرایط جسمانی فرزند شما توسط پزشک تعیین می شود. 



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات