top
نیاز نوزاد به کلسیم و غلات

نیاز نوزاد به کلسیم و غلات

کارگروه پزشکی پرتال جامع وتخصصی کودک: این ماده ی معدنی به وفور در مواد غذایی لبنی از قبیل شیر، ماست، پنیر و سایر فرآورده های مشابه وجود دارد و در اکثر مواقع به آسانی قابل دسترسی می باشد.

نیاز نوزاد به کلسیم و غلات

این ماده ی معدنی به وفور در مواد غذایی لبنی از قبیل شیر، ماست، پنیر و سایر فرآورده های مشابه وجود دارد و در اکثر مواقع به آسانی قابل دسترسی می باشد. با توجه به نقش مهم و اساسی کلسیم در رشد مناسب کودکان و حفظ سلامتی آنان لازم است میزان قابل توجهی از مواد غذایی محتوای ان را در برنامه ی غذایی شیر خوار بگنجانید.

نکته : در اکثریت قریب به اتفاق شیرخواران نیازی به مصرف کلسیم به صورت دارو احساس نمی شود با این وجود اگر شما از این بابت نگران هستید قبل از استفاده از هر نوع داروی کلسیم با پزشک فرزندتان مشورت کنید.

فراموش نکنید که استفاده بی رویه و بیش از حد کلسیم که غالباً به واسطه ی مصرف دارویی آن اتفاق می افتد موجب بروز اختلال فراوانی از جمله ایجاد سنگ کلیه با مثانه خواهد شد.

غلات

بهترین ماده ی غذایی برای شروع تغذیه ی کمکی شیر خواران غلات می باشد و بهترین غله برای این منظور «برنج» است. شما می توانید این ماده ی غذایی با ارزش را به صورت آرد مورد استفاده قرار دهید تا کودکتان به خوردن و هضم کردن آن عادت کند. سپس  با توجه به پیشرفت سن کودک می توانید آن را در شکل طبیعی و به صورت پخته و نرم شده در برنامه ی غذایی فرزندتان بگنجانید. خوبست برای طعم دار کردن برنج به جای شکر سفید از شکر زرد که سرشار از آهن و سایر مواد معدنی می باشد استفاده کنید.

بهتر است که در ابتدا برنج را به صورت لعاب پخته ی مزه دار شده و به اندازه ی یک قاشق چایخوری به کودک بخورانید و در مراحل بعدی تدریجاً بر غلظت و میزان غذا بیفزاید.

نکته : امروزه غلات مختلف به صورت پخته و آماده در فروشگاه ها و داروخانه ها به فروش می رسند. تنها کاری که شما باید در مورد آنها انجام دهید : این است که با آب یا شیر مخلوطشان کنید و بعد به کودک بخورانید. اگرچه این گونه مواد غذایی آماده برای مادران کارمند و پر مشغله راه گشا و کمک کننده هستند. اما مطمئناً غذایی که شما در منزل تهیه می کنید و به صرفه تر از آنها خواهد بود.

بعد از این که معده ی کودکتان به هضم برنج عادت کرد شما می توانید به تدریج سایر غلات نظیر گندم و جو را نیز وارد برنامه ی غذایی او کنید. 



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات