top
صبحانه نخوردن کودکان و علل آن

صبحانه نخوردن کودکان و علل آن

کارگروه پزشکی پرتال جامع وتخصصی کودک: اگر کودک روزی مقدار کمی از صبحانه اش را خورد یا اصلاً هیچ صبحانه ای نخورد و از خوردن خودداری کرد، مادر نباید نگران باشد.

صبحانه نخوردن کودکان و علل آن

اگر کودک روزی مقدار کمی از صبحانه اش را خورد یا اصلاً هیچ صبحانه ای نخورد و از خوردن خودداری کرد، مادر نباید نگران باشد. شاید علت آن باشد که روز یا شب قبل غذای چرب و شیرین خورده است. در چنین شرایطی نباید و به او اصرار کنید، در عوض مقداری مواد غذایی دلخواه او مخصوصاً انواعی از میوه به او بدهید که همراه خود به مهد، کودکستان یا پیش دبستانی ببرد.

بعضی از کودکان اصولاً صبح ها رغبت به خوردن صبحانه ندارند. به نظر می رسد علت آن خوردن غذای چرب و شیرین در وعدة شام شب قبل باشد. در چنین شرایطی باید شب ها غذای ساده مثلاً یک لیوان شیر به کودک بدهید تا صبح روز بعد گرسنه باشد و بتواند صبحانه کامل بخورد.

کودکان در غذا خوردن از بزرگترها تقلید و تحت تاثیر گفتار و رفتار غذایی مخصوصاً صبحانة بزرگسالان قرار می گیرند. اگر فردی در خانواده، رژیم غذایی دارد و صبحانه کم می خورد، کودک از او تقلید خواهد کرد. بنابراین بهتر استنزد کودک در مورد رژیم غذایی گفتگو و بحث نشود تا مشکل غذایی مخصوصاً در مورد صبحانة کودک به وجود نیاید.

در هنگام خوردن صبحانه، به کودک چای زیادی ندهید، زیرا تانن موجود در چای موجب می شود که آهن مواد غذایی که در صبحانة کودک وجود دارد جذب نشود و کودک دچار کمبود آهن و کم خونی گردد. 



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات