top
میان وعده های غذایی

میان وعده های غذایی

کارگروه پزشکی پرتال جامع وتخصصی کودک: میان وعده های غذایی در سنین 3 تا 6 سالگی بسیار با ارزش است، زیرا کودک در حال فعالیت و جنب و جوش می باشد. اگر به کودک، تنها سه نوبت غذای خانواده بدهید، انرژی لازم را به دست نخواهد آورد، ولی اگر مواد غذایی بر انرژی در اختیار او قرار دهید، خود احساس خواهید کرد که کودک شادتر و یا جنب و جوش تر خواهد بود.

میان وعده های غذایی

* میان وعده های غذایی در سنین 3 تا 6 سالگی بسیار با ارزش است، زیرا کودک در حال فعالیت و جنب و جوش می باشد. اگر به کودک، تنها سه نوبت غذای خانواده بدهید، انرژی لازم را به دست نخواهد آورد، ولی اگر مواد غذایی بر انرژی در اختیار او قرار دهید، خود احساس خواهید کرد که کودک شادتر و یا جنب و جوش تر خواهد بود. بهتر است شیرینی هائی که در آنها شکر زیاد به کار برده شده است، مانند شرینی های خامه دار، به کودکان ندهید. بلکه آنها را تشویق کنید که غذاهای سالم بخورند، تا از یک طرف دندانهایشان سالم بماند و از سوی دیگر تندرستی آینده آنها نیز تأمین گردد.

طرز تهیة چند نمونه از میان وعده های غذایی برای کودکانی که به مهد یا کودکستان می روند

* باریکه هائی از هویج، خیار و سیب تهیه کنید و درون بسته های پلاستیکی که در آن بسته می شود، بگذارید و به عنوان میان وعده های غذایی در اختیار کودک قرار دهید

* مخلوطی از قطعات میوه های تازه، تهیه و در ظرفی سربسته بریزید و به کودک بدهید تا با خود ببرد.

* ظرف کوچکی از میوه های خشک مانند برگة هلو، زرد آلو، سیب، انجیر و کشمش تهیه و در اختیار کودک قرار دهید.

* برش های نازک از گوشت که اطراف آن پنیر پیچیده شده باشد در اختیار کودک بگذارید.

* تکه ای از کیک که از برنج تهیه شده باشد، به کودک بدهید.

* برای کودکان بزرگتر از 5 سال، مغزهای گیاهی (مغز بادام، گردو، پسته و ) مختلف در اختیار آنها قرار دهید. این مواد حداکثر یک یا دو نوبت در روز باید مصرف شود و نباید جای غذای اصلی کودک را بگیرد. 



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات