top
تغذیة کودک از ابتدای 7 سالگی تا پایان 11 سالگی

تغذیة کودک از ابتدای 7 سالگی تا پایان 11 سالگی

کارگروه پزشکی پرتال جامع وتخصصی کودک: در سنین 7 تا 11 سالگی، به وزن کودکان در هر سال به طور متوسط 3 تا 5/3 کیلوگرم و به قد آنها 6 سانتیمتر اضابه می شود. رشد کودکان در این دوران آهسته است و از طرفی دائمی هم نیست، بلکه به صورت جهش های رشدی که معمولاً به طور متوسط 8 هفته طول می کشد، رخ می دهد.

تغذیة کودک از ابتدای 7 سالگی تا پایان 11 سالگی

در سنین 7 تا 11 سالگی، به وزن کودکان در هر سال  به طور متوسط 3 تا 5/3 کیلوگرم و به قد آنها 6 سانتیمتر اضابه می شود. رشد کودکان در این دوران آهسته است و از طرفی دائمی هم نیست، بلکه به صورت جهش  های رشدی که معمولاً به طور متوسط 8 هفته طول می کشد، رخ می دهد. در تمام این دوران تنها 2 تا 3 سانتیمتر به اندازة‌ دور سر کودک اضافه می شود که نشان می دهد بر خلاف سالهای قبل، رشد مغز، کند و آهسته است. سلولهای مغز کودکان در سن 7 سالگی از نظر ساختمانی تکامل یافته است. در این سنین قسمت وسط و تحتانی صورت به تدریج رشد می کند. با پیدایش اولین دندان آسیا در سن 6 سالگی و از دست دادن دندانهای شیری  به نسبت 4 عدد در هر سال،  دندانهای همیشگی جایگزین دندانهای شیری می گردد.

در سنین 7 تا11 سالگی، قدرت عضلانی، استقامت و همانگی عضلات افزایش می یابد، بنابراین اگر در این دوران کودکان به ورزش یا حرکات هنری رو آورند، موفق می کردند. در این دوران کودکان به تدریج خود را از پدر و مادر جدا می سازند و به دنبال پذیرش دیگران مانند همسالان، معلمین  و افراد بزرگسال دیگر هستند.

مشکل تغذیة کودک در این دوران حل شده است. در این سنین، کودکان از خوردن غذا لذت می برند، ولی از آنجا که رشد آنها آهسته  است، نیاز آنها به مواد غذایی نیز کمتر می باشد. کودکان در این سنین تحت  تاثیر عادات غذایی خود هستند، تلویزیون و  تبلیغات آن، عامل مهمی برای انتخاب غذای آنها می باشد.

در این سنین کودکان به ورزش علاقه مند می گردند و در ورزشهای مسابقه  ای شرکت می کنند، بنابراین از نظر تغذیه باید  به وسیلة پدر و مادر و متخصصین تغذیه، راهنمائی شوند و غذای کافی و سالم بخورند تا هنگام تمرین ها و مسابقات دچار کمبود غذایی نگردند. 



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات