top
اضافه نشدن یا کم شدن وزن در سنین 7 تا 11 سالگی

اضافه نشدن یا کم شدن وزن در سنین 7 تا 11 سالگی

کارگروه پزشکی پرتال جامع وتخصصی کودک: اضافه نشدن وزن یا از دست دادن وزن در این سنین ممکن است به علت بیماری حاد یا مزمن، کم شدن اشتهای کودک به علت یبوست یا محرومیت غذایی (نبودن مواد غذایی) باشد.

اضافه نشدن یا کم شدن وزن در سنین 7 تا 11 سالگی

اضافه نشدن وزن یا از دست  دادن وزن در این سنین ممکن است به علت بیماری حاد یا مزمن، کم شدن اشتهای کودک به علت یبوست یا محرومیت غذایی (نبودن مواد غذایی) باشد. مطالعات نشان داده است اضافه نشدن وزن و کوتاهی قد در کودکان در سنین قبل از بلوغ می تواند ناشی از عوامل زیر باشد :

1- محدودیت غذایی به خاطر پیشگیری از چاقی

2- نوشیدن مقدار زیاد آب میوه

3- نبودن فیبر در رژیم غذایی که باعث ایجاد یبوست و کاهش اشتهای کودک می شود.

در چنین حالاتی تغذیه کودک و نوجوان باید مورد ارزیابی قرار گیرد و هر مشکلی که دارد بر طرف گردد. اگر کودک یا نوجوان به خاطر پیشگیری از چاقی غذا نمی خورد و در حقیقت چاق نیست، او را باید مورد حمایت ق رار داد و در صورت لزوم او را نزد متخصص تغذیه برد تا او از وضع خود آگاه گردد. اگر کودک و نوجوان میوه یا آب میوه زیاد می خورد و در نتیجه مواد غذایی کافی نمی خورد، او را باید راهنمایی کرد و بالاخره اگر رژیم غذایی او دارای مواد هضم نشدنی (فیبر) نیست و یبوست دارد. باید به کودک سبزی و میون مخصوصاً میوه های خشک داد تا یبوست کودک بر طرف گردد. اگر وزن کودک کم و قد او نیز کوتاه است، احتمال کمبود عنصر روی نیز وجود دارد که در این صورت پس از بررسی کامل باید جبران گردد. 



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات