top
نمونه هایی از میان وعده های غذایی برای کودکان دبستانی

نمونه هایی از میان وعده های غذایی برای کودکان دبستانی

کارگروه پزشکی پرتال جامع وتخصصی کودک: نمونه هایی از میان وعده های غذایی برای کودکان دبستانی

نمونه هایی از میان وعده های غذایی برای کودکان دبستانی

سالاد میوه (Fruir salad)

خوردن این نوع سالاد، تشنگی کودک را بر طرف  می کند و موجب شادابی او می گردد. این سالاد بتاکاروتن، فیبر، پتاسیم، ویتامین E,C به بدن کودک می رساند.

مواد لازم : دو عدد میوة کیوی پوست کنده و خرد شده، دو عدد هلوی پوست کنده و خرد  شده، 6 مدت توت فرنگی، تعداد دانه های انگور، 1/3 فنجان آب پرتقال تازه، یک قاشق آب لیمو و یک قاشق عسل.

روش تهیه : آب پرتقال، آب لیمو ترش و عسل را مخلوط نمائید و روی مخلوط میوه هائی که آماده کرده اید بریزید. سالا آمادة مصرف است. بر حسب  فصل و دسترسی به میوه های مختلف، می توانید با انواع میوه ها، سالادهای مختلف تهیه و در اختیار کودک قرار دهید.

کباب میوه (Fruit skewers)

یکی از راههائی که می توانید کودک را به خوردن میوه تشویق و ترغیب کنید، این است که قطعاتی از انواع میوه ها را در سیخ های چوبی مخصوص کباب قرار دهید و به کودک عرضه کنید، مخصوصاً هنگام بازگشت کودک از مدرسه، او از دیدن این میان وعده لذت می برد و میوه ها را یکی پس از دیگری از سیخ  در می آورد و می خورد.

 

مواد لازم : مخلوطی از هر نوع میوة تازه که در فصول مختلف در اختیار دارید مانند آناناس ، کیوی، توت فرنگی، هلو، سیب، خربزه، هندوانه یا میوه های خشک شده مانند انجیر و هلو.

روش تهیه : قطعاتی از انواع میوة بدون پوست و هسته را کاملاً بشوئید و به صورت یک در میان داخل سیخ های جوبی نمائید تا رنگهای مختلف به وجود آورد. کودک تکه های میوه را یکی پس از دیگری از سیخ خارج می کند و می خورد.

سالاد ماکارونی با گوشت مرغ (Chicken and pasta salad)

کودکان معمولاً این نوع سالاد را دوست دارند. این سالاد بتا کاروتن، پتاسیم، پروتئین، ویتامین B، فولیت و ویتامین E,C به بدن کودک می رساند.

موادلازم : 100 گرم گوشت فیلة مرغ که پخته و تکه تکه شده، 60 گرم ماکارونی شکل دار، یک  فنجان سرخالی دانه های ذرت کنسرو شده، دو عدد گوجه فرنگی با پوست و تخمه های آن یا شش عدد گوجه فرنگی کوچک به اندازة گیلاس و یک عدد پیاز که به صورت نازک بریده شده باشد. برای تهیه سس : سه قاشق غذا خوری روغن زیتون، یک قاشق عسل و یک و نیم قاشق غذا خوری آب لیموی ترش.

روش تهیه : ماکارونی را با آب و کمی نمک طبق دستور کارخانة سازنده بپزید. گوشت مرغ پخته شده، دانه های ذرت، گوجه فرنگی و پیاز را با ماکارونی در ظرفی بریزید. سپس مواد لازم برای تهیة سس را در ظرف جداگانه مخلوط کنید و سس را به ظرفی که گوشت مرغف ماکارونی، ذرت، گوجه فرنگی و پیاز دارد اضافه کنید و به هم بزنید. سالاد برای مصرف آماده است. این سالاد را در ظرف رنگین جلوی کودک بگذارید 

سالاد گوجه فرنگی های کوچک (به اندازة گیلاس) و پنیر

این سالاد از نظر رنگ بسیار جالب توجه است و به آسانی می توان آن را تهیه کرد. این سالاد پتاسیم، پروتئین، ویتامین B، فولیت و ویتامین E,A به بدن کودک می رساند.

مواد لازم : تعدادی گوجه فرنگی به اندازة میوة گیلاس به صورت نصف شده، یک فنجان پنیر سفت (چرب و شور نباشد) و برگهای تازة ریحان. برای تهیة سس ک یک و نیم قاشق غذا خوری روغن زیتون، یک قاشق غذا خوری سرکة بالسامیک، کمی شکر، نمک و فلفل سیاه.

روش تهیه : گوجه فرنگی ها را با پنیر در ظرفی بریزید. برای تهیة سس : مواد لازم را در ظرفی مخلوط کنید و گوجه فرنگی و پنیر را داخل سس بریزید و در آخر برگهای ریحان که از ساقه های آن جدا شده است را روی آن قرار دهید و در ظرف رنگین جلوی کودک بگذارید 

سالاد ویتامین C

این سالاد  از گوجه فرنگی، خیار، کیوی، روغن زیتون، آب لیموی ترش، فلفل و برگ های تازه ریحان تهیه می شود 

برای ناهار، این سالاد را با کمی گوشت مرغ یا ماهی و یک عدد سیب زمینی پخته شده به کودک ارائه دهید. برای شام، این سالاد را بدون سیب زمینی پخته شده به کودک بدهید. 



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات