top
کودکان و نوجوانان در آشپزخانه

کودکان و نوجوانان در آشپزخانه

کارگروه پزشکی پرتال جامع وتخصصی کودک: کودکان و نوجوانان، مخصوصاً دختران را از زمانی که می توانند قاشق به دست بگیرند، به آشپزخانه ببرید و آنها را با پختن غذاهای مختلف آشنا کنید.

کودکان و نوجوانان در آشپزخانه

کودکان و نوجوانان، مخصوصاً دختران را از زمانی که می توانند قاشق به دست بگیرند، به آشپزخانه ببرید و آنها را با پختن غذاهای مختلف آشنا کنید. توجه داشته باشید که کودک و نوجوان را از گاز و وسایل گازی و برقی و کتری آب جوش و قابلمه هایی که در آن غذا پخته می شود کاملاً دور نگهدارید تا کوچکترین  خطری برای او به وجود نیاید.

کودکان و نوجوانان بویژه از پختن شیرینی به اشکال و صورتهای مختلف، پختن غذا و شرکت کردن در پختن و تزئین غذا و چیدن سفر لذت می برند. این تمایل سبب می شود که کودک و نوجوان هم با تهیة شیرینی و پختن غذا آشنا گردد و هم به مادر خود کمک کند.

پختن نان شیرینی به شکل آدمک توسط کودک و نوجوان

مواد لازم : یک و نیم فنجان شکلات ریز، 300 گرم مارش مالو، نصف فنجان کرة بادام زمینی، دو قاشق غذا خوری کرة معمولی، پنج فنجان برشتوک برنجی، نصف فنجان شکلات ریز برای آب کردن، چند عدد پر دزل و چند عدد شکلات رنگی برای ایجاد شکل صورت روی شیرینی ها.

روش تهیه : ماهی تابة نسبتاً بزرگ نچسبی را انتخاب کنید و به کمک مادر خود، چهار مواد اول که در بالا ذکر شده است را آ بریزید و در درجه حرارت ملایم در حالی که دائماً هم می زنید، قرار دهید تا مواد شل و آب شوند. پس از آن بر شتوک برنجی (کورن فلکس) را به آن اضافه نمائید و مخلوط را روی طشتک بریزید و با فشار دست پهن کنید. سپس با چاقو یا وسایل شیرینی پزی آنها را به شکل نان شیرینی گرد در آورید. نصف فنجان شکلات دیگر را در ظرفی آب کنید و دو عدد پر دزل و سه عدد شکلات آبی و قرمز که قبلاً تهیه کرده اید به عنوان چشم و بینی داخل شکلات آب شده کنید و روی شیرینی ها قرار دهید تا به شکل آدمک در آیند. توجه داشته باشید شکلات بینی آدمک را قرمز انتخاب کنید 



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات