top
مصرف ویتامین و املاح به عنوان مکمل های غذایی

مصرف ویتامین و املاح به عنوان مکمل های غذایی

کارگروه پزشکی پرتال جامع وتخصصی کودک: خوردن غذاهای سالم و مختلف به منظور تأمین املاح و ویتامین های مورد نیاز بدن و برای حفظ تندرستی نوجوانان و جوانان، بهتر و مطمئن تر از مصرف داروهای ویتامین و املاح می باشد، ولی بیشتر جوانها مواد غذایی که بتواند نیاز بدنشان را تأمین کند، به اندازة کافی نمی خورند.

مصرف ویتامین و املاح به عنوان مکمل های غذایی

توجه : خوردن غذاهای سالم و مختلف به منظور تأمین  املاح و ویتامین های مورد نیاز بدن و برای حفظ تندرستی نوجوانان و جوانان، بهتر و مطمئن تر از مصرف داروهای ویتامین و املاح می باشد، ولی  بیشتر جوانها مواد غذایی که بتواند  نیاز بدنشان را تأمین کند، به اندازة کافی نمی خورند. مطالعات نشان داده است که 35 درصد دختران جوان در امریکا دچار کمبود املاح و ویتامین می باشند و هیچگونه ویتامین و املاح تکمیلی هم  نمی خورند. بنابراین والدین باید توجه داشته باشند در صورتی که نوجوانشان  تغذیة کافی ندارد :

1- سعی کننداو را با کیفیت و کمیت غذایی که می خورد آشنا کنند، در حقیقت او را راهنمایی کنند تا تغذیة کافی و کامل داشته باشد.

2- نوجوان خود را با علایم سوء تغذیه و عوارض آن که در صفحات قبل ذکر شده است، آشنا سازند.

3- در صورتی که فرزندشان غذای کافی و کامل نمی خورد، با دادن ویتامین و املاح به صورت دارو، از پیدایش علائم سوء تغذیه در او پیشگیری نمایند. 



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات