top
صبحانه های انرژی زا برای نوجوانان

صبحانه های انرژی زا برای نوجوانان

کارگروه پزشکی پرتال جامع وتخصصی کودک: غذاخوردن بسیاری از نوجوانان و جوانان بی نظم و بی برنامه است. نوجوانان به غذا خوردن نامنظم، غذا خوردن بیرون از خانه و خوردن غذاهای آماده تمایل دارند، در حقیقت نوجوانان به بد غذا خوردن مشهور می باشند.

صبحانه های انرژی زا برای نوجوانان

نان تست و تخم مرغ ساده

مواد لازم : تخم مرغ دو عدد، شیر پاستوریزه نصف فنجان، نان تست 3 عدد، روغن مایع دو قاشق مربا خوری، وانیل و نمک و فلفل یک چهارم  قاشق چایخوری.

روش تهیه : تخم مرغ، شیر، وانیل، نمک و فلفل را داخل ظرفی ریخته و با چنگال خوب به هم بزنید  تا مخلوط شود. سپس نان تست را در آن  بخیسانید تا مایع جذب نان گردد. کمی روغن کف ماهی تا به بریزید و آن را روی شعلة ملایم گاز بگذارید تا گرم شود. سپس نان تست های آغشته به مایة تخم  مرغ را در کف ماهی تابة روغنی قرار دهید تا رنگ طلائی پیدا کند. طرف دیگر نان تست را نیز به همین صورت حرارت دهید تا رنگ طلائی پیدا کند. صبحانه آمادة مصرف است. آن را به صورت گرم به فرزند خود ارائه نمائید.

نان تست و تخم مرغ  به صورت املت

مواد لازم : تخم مرغ یک عدد، شیر پاستوریزه دو قاشق مربا خوری، جوانة گندم (عدس یا ماش،  هر کدام که کودک دوست دارد) دو قاشق غذا خوری، مقداری گوجه فرنگی خرد شده، فلفل دلمه ای خرد شده، جعفری و گشنیز خرد شده، پنیر رنده  شده و مواد دیگری که کودک دوست دارد.

روش تهیه : تخم مرغ و شیر را با هم مخلوط نمائید و کاملاً به هم بزنید. کف ماهی تابه را کمی چرب کنید و روی شعلة ملایم گاز قرار دهید. تخم مرغ  هم زده را در ماهی تابه بریزید و به طور یکنواخت پخش کنید تا به ملایمت پخته شود. موادی را که کودک دوست دارد روی آن بریزید و پخش کنید. سپس نیمی از املت  را روی نیمة دیگر برگردانید و تا کنید و پخت را به مدت یک دقیقة دیگر ادامه دهید. این صبحانه را به صورت گرم جلوی کودک یا نوجوان  خود قرار دهید تا استفاده نماید.

املت انرژی زا

مواد لازم : تخم مرغ یک عدد، شیر یک قاشق مربا خوری، گوشت مرغ پخته شده و تکه تکه شده یک قاشق غذا خوری، نخود فرنگی پخته شده یک قاشق مربا خوری، پنیر چدار رتده شده یک قاشق غذا خوری، خرمای بدون پوست و هسته و ریز شده دو عدد، نمک و فلفل یک چهارم قاشق چایخوری.

روش تهیه : تخم مرغ و شیر را در ظرفی خوب مخلوط کنید. در ظرف دیگر گوشت چرخ شده یا خرد شده و نخود فرنگی و خرما را مخلوط نمائید. کف ماهی تابه را کمی چرب کنید و روی شعلة ملایم گاز قرار دهید. سپس مخلوط تخم مرغ و شیر را در آن بریزید و به طور یکنواخت پخش کنید تا شکل بگیرد و شروع به پختن کند.  سپس مخلوط مواد دیگر (نخود فرنگی و خرما) را روی نیمی از  تخم مرغ پخته شده بریزید و نیمة دیگر را روی آن برگردانید و اجازه دهید به مدت یک دقیقة دیگر بپزد. در اواخر پخت، پنیر خرد شده را روی املت بپاشید. این نوع صبحانه را تا زمانی که گرم است جلوی نوجوان خود قرار دهید تا از آن لذت ببرد. 



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات