top
روشهایی سنتی برای درمان ریزش موی سر و رشد مجدد آن

روشهایی سنتی برای درمان ریزش موی سر و رشد مجدد آن

کارگروه پزشکی پرتال جامع وتخصصی کودک: ریزش مو بر خلاف تصور عده ای ارثی نیست، بلکه گرسنگی پیاز مو نسبت به ویتامین های B می باشد و این گرسنگی خود باعث جمع شدن چربی در اطراف پیاز مو است. یکی دیگر از عواملی که باعث ریزش مو می گردد کمبود گوگرد می باشد.

روشهایی سنتی برای درمان ریزش موی سر و رشد مجدد آن
ریزش مو بر خلاف تصور عده ای ارثی نیست، بلکه گرسنگی پیاز مو نسبت به ویتامین های B می باشد و این گرسنگی خود باعث جمع شدن چربی در اطراف پیاز مو است. یکی دیگر از عواملی که باعث ریزش مو می گردد کمبود گوگرد می باشد. 
این ماده معدنی جزو ترکیبات مو می باشد و در انواع پیازهای خوراکی مثل پیاز نرگس، پیاز عنصل و همچنین در انواع سبزی ها مثل تره، سیر و موسیر به وفور یافت می شود. موضوع دیگری که در ریختن موی سر موثر است کندی جریان خون در زیر پوست سر است. برای تحریک جریان خون در زیر پوست سر می توان از عواملی که پوست را تحریک می کنند، استفاده نمود تا از ریزش موهای خود جلوگیری نمایید. یکی از راه ها، به جریان انداختن خون در سر و تنفس موهاست به شرط اینکه صابون و شامپویی را که به کار می برید قلیایی نباشد. بنابراین راه هایی را که می توانیم به شما پیشنهاد کنیم تا بدان وسیله از ریزش موی خود جلوگیری نمایید از قرار زیر است: شستن مو با ماست و آب ماست از ریزش مو جلوگیری می کند.
 
یک عدد خیار بزرگ که کاملا رسیده و زرد شده است را از وسط به دو نیم کنید و لابه لای گوشت و تخم آن مقداری جو دو سر قرار دهید . پس از چند روز جو از آب خیار استفاده کرده و جوانه می زند و پس از مدتی خشک می شود. حالا آنرا کوبیده و مخلوط با حنا یا ماست به سر ببندید . 
برگ های گزنه و پیاز را کاملا ریز کرده و در الکل 70 درصد بریزید. هر روز این مخلوط را تکان دهید و به مدت یک الی دو هفته آن را در هوای اتاق نگه دارید. اکنون آنرا صاف کرده و به مدت یک هفته هر روز پوست سر را با آن ماساژ دهید. بعد از گذشت این مدت خواهید دید که ریزش موی شما چقدر کاهش یافته است.
مقدار کمی سیر را رنده کنید و بعد به آن مقداری عسل اضافه کنید و خوب مخلوط کنید این مایع را به کف سر خود بمالید و پس از گذشت 2 ساعت موهای خود را خوب بشویید .

 



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات