top
نیایش با خدا

نیایش با خدا

پیامدهاى دعا نه تنها در مواقعى که افراد براى تقاضاى مشخص دست به دعا برداشته‏اند سودمند است، بلکه زمانى هم که چیز خاصى طلب نکرده‏اند، نتیجه داشته است.

نیایش با خدا

در اواخر دهه 80، پژوهش‏ها و آزمایش‏هاى متعدد نشان دادند، دعا سبب بروز تحولات چشمگیرى در شرایط جسمى و روحى انسان مى‏شود.
مستندترین بررسى‏ها در سال 1988 به‏وسیله دکتر "راندولف بیرد" متخصص قلب و عروق انجام شد. در بخش مراقبت‏هاى ویژه بیمارستان عمومى سانفرانسیسکو 393 بیمار قلبى بسترى بودند. عده‏اى براى تعدادى از این بیماران دعا مى‏کردند و برای گروه دیگر دعایى نمى‏شد. هیچ‏کس نمى‏دانست که این بیماران در کدام گروه قرار دارند. تنها اسم کوچک مریض‏ها به انضمام شرح مختصرى از مریضى‏شان در اختیار دعاکنندگان نهاده شد. از آنها خواستند تا هنگام مرخص شدن بیماران از بیمارستان، هر روز برایشان دعا کنند. ولى در مورد این که چگونه به این عمل بپردازند و چه بگویند، توصیه‏اى نشده بود.
هنگامى که بعد از گذشت ده ماه این پژوهش کامل شد، بیمارانى که برایشان دعا شده بود، از چندین حیث سود بردند: آنها پنج بار کمتر از گروهى که دعایى در موردشان نشده بود، نیاز به آنتى‏بیوتیک پیدا کردند. 5/2 دفعه کمتر دچار افت نبض شدند، و ایست قلبى، کمتر به سراغشان آمد.
دکتر "ویلیام نومن" که اعتقادى به این مسائل نداشت با دیدن این نتایج اعتراف مى‏کند که پزشکان باید در نسخه‏هایشان بنویسند: "روزى سه مرتبه دعا کن"
دانشمندان و پزشکان پیوسته با موارد جدیدى برخورد مى‏کنند که گویى یکى از آنها همین قدرت دعا باشد. مطالعات انجام شده نشان مى‏دهد که دعا تأثیر بسزایى در بهبود پرفشارى خون، جراحت‏ها، سردردها و نگرانى‏ها دارد.
پیامدهاى دعا نه تنها در مواقعى که افراد براى تقاضاى مشخص دست به دعا برداشته‏اند سودمند است، بلکه زمانى هم که چیز خاصى طلب نکرده‏اند، نتیجه داشته است. مشاهدات حاکى از آن است که دعاى ساده "آنچه اراده توست، شدنى است." از لحاظ کَمّى خیلى اثربخش‏تر از طلب مشخصى بود که در ذهن جاى داشت.
در بسیارى از موارد ظاهراً یک حالت دین‏باورى، احساس سرشار از دیندارى و حس همدردى، فریادرسى، نیکوکارى و دلسوزى، زمینه را براى بهبود یافتن انسان فراهم مى‏سازد.
دکتر "هربرت بنسون" استاد دانشکده هاروارد یکى از اولین پژوهندگانی بود که درباره فواید دعا مطالعاتى انجام داد. بر اساس‏پژوهش‏هاى وى، دعا باید آزادانه انجام شود. بیشتر مردم خود را ناچار مى‏بینند که دعایشان را هدفمندانه بر زبان جارى سازند. ولى پژوهش‏ها نشان مى‏دهد درخواستى که آزادانه صورت گیرد، نیز مى‏تواند چاره‏ساز باشد. در عبارات دعایى همانند: "خداوند بزرگتر است " و "هرچه آفریدگار بخواهد" و "آنچه تو اراده کرده‏اى، همان است"؛ "بگذار چنین باشد"؛ "بهترین مقدرات را تعیین کن". دعاگزاران خود را به طلب معینى محدود نمى‏کنند یا پیامى چندان پیچیده نمى‏فرستند.
بسیارى از افراد در دعاهاى خود حالت تسلیم دارند و از پیامدهایش بهره‏مند مى‏شوند. دعا یادآور سرشت بى‏پایان ماست، بخشى از وجود ما شمرده مى‏شود که محدود به زمان و مکان معینى نیست و اعتراف جهان است به این که بشر تنها نیست و سرپرست دارد. 120 از این‏رو توصیه مى‏کنیم در تمام زندگى به ویژه در دوران معنوى و مقدس باردارى با دعا و نیایش رابطه‏تان را با هستى و خالق آن تقویت کنید. دست خود را در دست خالق عالم قرار دهید و بدانید خداوند بزرگ‏تر است؛ بزرگ‏تر، داناتر، تواناتر و مهربان‏تر از هرکس؛ و از او بخواهید خیر دنیا و آخرت را به شما عنایت نماید.
هر چیزى را که انسان تصور کند اتفاق خواهد افتاد. رؤیاهاى ما هرچه باشد به حقیقت خواهند پیوست. چشم انتظار هر چیز که باشید، عالم آفرینش آن را دیر یا زود به شما مى‏دهد پس بهتر است زندگى شادى را براى خود، فرزند و همسرتان تصور کنید و فرزند خود را به همان صورت که مى‏خواهید سالم و شاداب در نظر آورید. همیشه منتظر خیر و خوبى‏هاى فراوان از جانب خداوند براى خود و خانواده‏تان باشید و خودتان را براى دریافت خوبى‏ها آماده کنید.از خدا بخواهید همه خوبى‏ها را به شما بدهد و یقین داشته باشید همه آنها را به شما خواهد داد.



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات