top
کودک در این هفته چه تغییراتی دارد ؟

کودک در این هفته چه تغییراتی دارد ؟

اکنون طول بدن کودک شما بیشتر از 29.2 سانتی متر و وزن او بیش از 450 گرم است. پوست او قرمز و چروک خورده است. البته چربی ها در حال جمع شدن در بدن هستند و بدن را به فرم طبیعی در می آورند و از حالت چروکیده خارج می کند.بنابراین وزنش در طی چهار هفته آینده تقریبا دو برابر میشود.

کودک در این هفته چه تغییراتی دارد ؟

 

اکنون طول بدن کودک شما بیشتر از 29.2 سانتی متر و وزن او بیش از 450 گرم است. پوست او قرمز و چروک خورده است. البته چربی ها در حال جمع شدن در بدن هستند و بدن را به فرم طبیعی در می آورند و از حالت چروکیده خارج می کند.بنابراین وزنش در طی چهار هفته آینده تقریبا دو برابر میشود.

کودک شما الآن میتواند انگشت های خود را حتی یکی یکی تکان دهد.

رگهای خونی در ریه او در حال رشد هستند تا او را برای تنفس آماده کنند.

او عمل بلعیدن را انجام می دهد اما در اغلب کودکان اولین خروج مدفوع پس از تولد صورت می گیرد.

استخوان گوش میانی در حال سخت تر شدن می باشد. صداهای بلند (از قبیل صدای پارس سگ یا جاروبرقی) در داخل رحم شنیده می شوند اما کودک شما را آزرده نمی کنند و حتی موجب آشنایی او با این صداها نیز می شوند به نحوی که او پس از زایمان از این صداها نخواهد ترسید. در عین حال مراقب صداهای خیلی بلند که حتی گوش شما را آزار می دهد باشید. صداهای بلند ممکن است حتی سبب جهش او شود البته در این مرحله هنوز ترس را نمی داند و این جهش تنها یم رفلکس طبیعی است.

تمامی استخوان های بدن او در حال سخت شدن هستند. بنابراین کلسیم را به مقدار مکفی در رژیم غذایی خود بگنجانید.

منطقه مربوط به حرکت موجود در مغز او بسرعت در حال تکمیل شدن است و کودک شما براحتی میتواند تکان بخورد.

اکنون نوزاد شما به اندازه ای تکمیل شده است که اگر تولد زودرس داشته باشد با مراقبت های بهداشتی می تواند به زندگی ادامه دهد. ولی برای تکامل بیشتر و سلامتی بیشتر میبایستی دوران خود را در رحم سپری کند.اما بهتر است از علائم زایمان زودرس مطلع باشید:انقباضات رحم( تقریبا چهار بار یا بیشتر در یک ساعت)- ترشحات واژن – دل درد در صورت داشتن این علائم سریعا به پزشک یا بیمارستان مراجعه نمایید ولی تا آماده شدن وسیله برای رفتن میتوانید دراز بکشید اینکار ضربان قلب را آرام نم.ده و جریان خود را کاهش می دهد سپس پای خود را کمی بالاتر از بدن قرار دهید این امر مانه باز شدن دهانه رحم بر اساس انقباضات میشود ولی حتما حتما به یک مرکز پزشکی مراجعه نمایید.



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات