top
ورزش برای کودکان مبتلا به آسم

ورزش برای کودکان مبتلا به آسم

ورزش برای کودکان مبتلا به آسم

بسیاری از کودکان و نوجوانان مبتلا به آسم در برابر ورزش مقاومت می‌کنند چون تصورشان بر این است که با این کار تنفسشان سخت‌تر می‌شود.
در حالی که با درمان و اقدامات احتیاطی مناسب، ورزش منظم می‌تواند به حال بسیاری از کودکان و نوجوانان مبتلا به آسم مفید باشد. تحقیقات نیز نشان داده است که ورزش مناسب و فعالیت بدنی کاهش خطر علائم آسم را در درازمدت به همراه دارد.
آسم ناشی از ورزش هنگامی رخ می‌دهد که عضلات مجاری هوایی در طول یا مدت کوتاهی بعد از ورزش سفت می‌شوند و جریان هوا دچار محدودیت می‌گردد. خس خس، سرفه، تنگی نفس، و خستگی از علائم این بیماری هستند.
توصیه بر این است که اگر فرزند شما در طول ورزش یا بعد از آن دچار مشکلات تنفسی شد، باید حتماً برای درمان علائم و اقدامات پیشگیرانه به پزشک مراجعه کنید.
برای پیشگیری از علائم آسم ناشی از ورزش مطمئن شوید که کودکتان با علائم هشدار دهنده این بیماری آشنا است و می‌داند در صورت ابتلا به آنها در طول یا بعد از ورزش باید چه کند.
کودک باید 15 تا 20 دقیقه قبل و بعد از ورزش حرکات نرمشی آرام کند.
برای جلوگیری از کم آبی بدن و خشکی راه‌های هوایی، یک بطری آب همیشه باید همراه کودک باشد.
حتی الامکان ورزش باید به دور از فضاهای باز انجام شود چون سرما، گرما یا آلودگی هوا محرک بالقوه برای تشدید علائم آسم هستند.
به بیماران مبتلا به آسم ناشی از ورزش برخی ورزش‌ها بیشتر توصیه می‌شود مانند شنا. چرا که این ورزش اغلب در محیط گرم و مرطوب انجام می‌شود. اگرچه کلر موجود در استخر ممکن است برخی علائم آسم را تشدید کند. فعالیت‌های هوازی کوتاه مانند بیسبال، گلف دوچرخه سواری و پیاده روی نیز بر اساس توصیه آکادمی آسم و آلرژی آمریکا توصیه می‌شود.



مرتبه
مرتبه
ali ali
1395/02/14 - 10:41
خیلی عالی
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات